رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش؛

مقابله با سلاح‌های هوشمند دشمن/ عملیات «جنگال» به اجرا گذاشته شد

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا با اشاره به اجرای عملیات جنگ الکترونیک در تمامی مراحل این رزمایش گفت: عملیات مقابله با سلاح‌های هوشمند دشمن نیز در رزمایش اقتدار انجام شد.
کد خبر: ۶۲۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ - 28October 2023

جنگ الکترونیک در تمام مراحل رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش/ اجرای عملیات مقابله با سلاح‌های هوشمند دشمنبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کریم چشک» سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش صبح امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری دومین روز این رزمایش در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: در این رزمایش با سازمان رزم پیش‌بینی شده، پنج مرحله عملیات طرح‌ریزی شده و در حال اجراست.

امیر سرتیپ چشک افزود: مرحله اول، انتقال و جابجایی همزمان دو لشکر شامل چهار تیپ و دو گروه توپخانه و مهندسی و عناصر پشتیبانی در دستور کار قرار داشت که یک تیپ از راه هوا به منطقه رزمایش منتقل شد و این کار در کمترین زمان به اجرا درآمد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا با بیان اینکه این یگان‌ها در کمترین زمان ممکن برای اجرای عملیات در منطقه عمومی رزمایش در اصفهان حضور یافتند، گفت: تیپ نیروی مخصوص که یکی از مأموریت‌های آن، عملیات‌های هلی‌برن و ویژه است با هواپیما‌های ترابری نیروی هوایی ارتش به اصفهان منتقل و از آنجا به منطقه رزمایش ملحق شدند.

وی با اشاره به سایر مراحل این رزمایش، یادآور شد: در مرحله دوم که روز گذشته انجام شد، پدافند مستحکم در ساحل علیه دشمن صورت گرفت که قصد نفوذ به ساحل خودی را داشت.

امیر چشک ادامه داد: در حین انجام عملیات پدافند در ساحل یک عملیات شبانه با همکاری هوانیروز و نیرو‌های واکنش سریع و مخصوص تیپ ۴۵ اجرا شد که مأموریت خود را به خوبی علیه دشمن که احتمال نفوذش در بخش‌هایی از سواحل بود، انجام دادند.

این مقام ارشد نظامی افزود: جنگ الکترونیک هم در تمام مراحل رزمایش انجام و عملیات مقابله با سلاح‌های هوشمند دشمن اجرا شد.

وی گفت: در مراحل بعدی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیز عملیات آفندی مقتدرانه علیه دشمن اجرا می‌شود که در این عملیات آفندی همه سلاح‌های پشتیبانی اعم از موشک‌ها، توپخانه‌ها، بالگردها، پهپاد‌ها و همچنین سلاح‌های سازمانی با یک لشکر زرهی بکارگیری می‌شود و در بخش‌هایی از این عملیات جهت تسهیل این عملیات آفندی شاهد عملیات هلی‌برن خواهیم بود.

امیر چشک خاطرنشان کرد: بالگرد‌های هوانیروز با بالگرد‌های ترابری، تیپ ۴۵ نیرو مخصوص و تجهیزات آن را از طریق «اسلینگ» در منطقه رزمایش و منطقه آفند هلی‌برن خواهند کرد و این مأموریت را برای انهدام کامل دشمن انجام خواهند داد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش بیان کرد: این نیرو پس از تغییر در ساختار رزم خود و تبدیل یگان‌هایش به یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع باید پیش‌بینی سلاح‌های متناسب با سازمان رزم خود را انجام می‌داد که به کمک صنایع دفاعی و جهاد خودکفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تسلیحاتی را با چهار ویژگی تعریف کرد.

بنابراین گزارش، وی با بیان اینکه در این رزمایش، ما اولین‌هایی را با توجه به خصوصیت و ویژگی‌هایی که برای سلاح‌های خود تعیین کردیم به کار بردیم و عملکرد عملیاتی آن‌ها را ارزیابی کردیم، اظهار داشت: سلاح‌های ضد تانک با برد سه برابر نسبت به گذشته دهلاویه زمین‌پایه، الماس زمین‌پایه و دهلاویه با لانچر دوتایی منصوب بر نفربرها جزو اولین‌های این رزمایش هستند.

سرتیپ چشک اضافه کرد: پرسه‌زن‌های «سینا» و «فاتح» برای اصابت قرار دادن اهداف مشخص و نشان شده علیه ادوات زرهی از دیگر اولین‌هایی بود که در این رزمایش به کار برده شد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بالگرد مجهز به سامانه اخلالگر راداری جهت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن نیز جزو اولین‌هایی بود که در این رزمایش از آن‌ها استفاده شد.

امیر چشک در پایان گفت: همچنین بالگرد‌های شینوک مجهز به سامانه‌های دید در شب برای اولین بار ترابری نیرو‌های ویژه را در شب و روز بر عهده گرفتند، ما تاکنون این قضیه را در هلی‌برن نیرو‌ها نداشتیم؛ البته اسلینگ ادوات زرهی و ادوات نیرو‌های مخصوص نیز موضوعی بود که در این رزمایش پررنگ بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار