قطر: مجازات جمعی فلسطینیان قابل قبول نیست

وزیر خارجه قطر امروز شنبه با همتایان انگلیسی، هلندی و رومانیایی خود درباره تحولات فلسطین و حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۲۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ - 28October 2023
قطر: مجازات جمعی فلسطینیان قابل قبول نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با همتایان انگلیسی، هلندی و رومانیایی خود تلفنی گفت‌وگو و حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را بررسی کرد. 
 
وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آل ثانی در تماس تلفنی با «جیمز کلورلی» همتای انگلیسی خود آخرین تحولات فلسطین و راهکار‌های کاهش تنش را بررسی کرد. 
 
آل ثانی بر موضع ثابت قطر مبنی بر محکومیت تمامی انواع هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرد و گفت: «کشتار غیرنظامیان بی‌گناه به خصوص زنان و کودکان و اجرای سیاست مجازات جمعی امری غیرقابل قبول است». 
 
وی همچنین تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان در نوار غزه را ضروری خواند و بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور توقف تجاوزات علیه غزه و اقدام جدی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر تأکید کرد. 
 
به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، آل ثانی در تماس تلفنی با همتای هلندی خود نیز بر موضع ثابت قطر مبنی بر محکومیت هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرد.
 
وی همچنین مخالفت قطر با حملات کور علیه نوار غزه و تلاش برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین را اعلام کرد و درباره خطرات تشدید حملات زمینی بر سلامت غیرنظامیان و گروگان‌ها در غزه هشدار داد. 
 
وزیر خارجه قطر همچنین بر استمرار ورود کاروان کمک‌ها بشردوستانه برای فلسطینیان در غزه تأکید کرد. 
 
آل ثانی اقدام سریع جامعه جهانی برای اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص دستیابی به آتش‌بس انسانی در نوار غزه را خواستار شد و هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف تجاوزات علیه غزه و اقدام جدی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر را مورد تأکید قرار داد. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار