رئیس جمعیت هلال‌احمر:

۵۰ هزار امدادگر و درمانگر برای اعزام به غزه داوطلب شدند

کولیوند گفت: تا به امروز بیش از ۵۰ هزار نفر از کادر درمان و امدادگران برای حضور در غزه و کمک‌رسانی به مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۲۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ - 29October 2023

۵۰ هزار امدادگر و درمانگر برای اعزام به غزه داوطلب شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگویی تلویزونی با اشاره به شرکت امدادگران در راهپیمایی حمایت از کادر درمان در غزه، اظهار داشت: باید از امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای حضور پرشورشان قدردانی و تشکر کرد.

کولیوند افزود: تا به امروز بیش از ۵۰ هزار نفر از امدادگران و کادر درمان برای حضور در کمک و امدادرسانی در مراکز درمانی غزه، اعلام آمادگی کرده‌اند. امدادگران به این شیوه در قالب بین‌المللی کمک می‌کنند و مردم هم با کمک‌های نقدی و غیرنقدی می‎توانند در این سختی به مردم غزه کمک کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: پس از آغاز حملات به غزه شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی به بدترین شکل و به صورت مستقیم کادر درمان و امدادگران را مورد هدف قرار می‌داد که این امری کاملا غیرقانونی و غیرانسانی است و باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

وی افزود: بر همین اساس و با بهره مندی از ظرفیت کمیته ملی حقوق بشردوستانه و با همفکری و تعامل با چندین جمعیت ملی دیگر، پیش نویس طرح شکایت در دادگاه لاهه با مشارکت سایر کشور‌ها آماده شده است تا هدف قرار گرفتن امدادگران و کادر درمان محکوم شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار