مدیرکل راه آهن شمال:

دستاورد‌های راه آهن شمال در دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار داده شد

«معصومی» گفت: دستاورد‌های راه آهن و نقش این مجموعه در دفاع مقدس به مناسبت‌های مختلف به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.
کد خبر: ۶۲۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ - 29October 2023

دستاورد‌های راه آهن شمال در دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار داده شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «رحمان معصومی» مدیرکل راه آهن شمال امروز در نشست با سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه طول راه آهن شمال یک از ایستگاه گرمسار تا ورودی گلوگاه ۳۱۰ کیلومتر است، اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ پل و آب رو و ۹۵تونل در مسیر راه آهن شمال یک وجود دارد.

وی با بیان اینکه تونل گدوک بزرگترین تونل است که دو هزار و ۸۰ متر طول دارد، افزود: سه خط طلا و ورسک از بنا‌های تاریخی به ثبت رسیده در یونسکو هستند.

معصومی یادآور شد: اولین اثر صنعتی به ثبت رسیده کشور راه آهن به طول هزار و ۴۰۰ کیلومتر از بند ترکمن تا بندر امام خمینی رحمت الله علیه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش راه آهن در دفاع مقدس، گفت: دستاورد‌های راه آهن و نقش این مجموعه در دفاع مقدس به مناسبت‌های مختلف به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

معصومی با بیان اینکه سالن‌های مسافربری به بخش خصوصی اختصاص دارد که می‌توان با هماهنگی مسئولین امر به صورت امانی، در اختیار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران قرار داده شود، ادامه داد: سالن‌های مسافربری مستعمل به یاد روز‌های جنگ تحمیلی برای نمایش آثار و دستاورد‌های دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه راه آهن شمال یک در دوران دفاع مقدس ۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: چهار نفر از کارکنان این مجموعه نیز از آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها