رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه خبر داد؛

اجرای ۳۰ عنوان برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی در سرخه

حسنان گفت: ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در شهرستان سرخه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ - 30October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «علی‌اصغر حسنان» رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی و با حضور «محمدمهدی ادهم» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به‌عنوان یک سازمان فرهنگی و دستگاهی که متولی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، اقدامات و فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

وی ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران، اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند در پیشبرد بهتر فعالیت‌ها و رسیدن به اهدافی که مدنظر آموزش و پرورش قرار دارد، بسیار کمک‌کننده باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید کردند و از دولت خواستند، کار‌های خوبی که در حال انجام است، رسانه‌ای شود و مردم ببینند و بدانند، چه کار‌هایی صورت می‌گیرد؛ با این هدف که امیدآفرینی در مردم بیشتر شود و جامعه اسلامی روبه پیشرفت را از نزدیک، بهتر و بیشتر ببینند و برایشان ملموس باشد.

حسنان تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های آموزش و پرورش شهرستان سرخه در برنامه‌های مختلف امیدآفرینی است که مخاطب ما هم دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها هستند و تمام تلاش ما این است که بذر امید بیش‌تر از گذشته در دل دانش‌آموزان کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی، روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی را پیش رو داریم، گفت: یاد و خاطره همه شهدا و به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و شهید محمدحسین فهمیده را گرامی می‌داریم؛ به همین مناسبت در این ایام، با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، کمیته‌های مختلفی ازجمله کمیته‌های شهرستانی، کمیته داخلی در آموزش و پرورش، ستاد بزرگداشت ایام‌الله ۱۳ آبان و کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی شهرستان سرخه تشکیل شد و مصوبات خوبی در این جلسه داشتیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه با بیان اینکه بالغ‌بر ۳۰ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در این شهرستان اجرا می‌شود، عنوان کرد: برنامه شاخص ما در روز ۱۳ آبان، اجتماع و راهپیمایی بزرگ دانش‌آموزان است که همه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی از پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم در این راهپیمایی حضور به هم خواهند رساند.

حسنان ادامه داد: هم‌زمان با ۱۲ آبان مقارن با روز جمعه و در آستانه ۱۳ آبان، با توجه به مصوبه ستاد بزرگداشت ایام‌الله ۱۳ آبان شهرستان سرخه و موافقت امام جمعه، نماز عبادی و سیاسی جمعه در آموزشگاه دخترانه شهید حسن حسنان و با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حاشیه نماز جمعه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های موردنظر ما تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و برتر شهرستان سرخه است که از تعدادی از آن‌ها به نمایندگی از بقیه دانش‌آموزان در این برنامه تجلیل می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه افزود: همچنین صبح روز جمعه، دعای پرفیض ندبه در آموزشگاه حضرت معصومه سرخه (س) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، مسئولان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

حسنان ادامه داد: بعد از این مراسم، افتتاح طرح شهید عجمیان که یکی از طرح‌هایی است که طی چند ماه گذشته با هدف بهسازی، نوسازی و تعمیر مدارس کم‌برخوردار اجرا شده، به‌صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر آموزش و پرورش و پدر شهید عجمیان به‌صورت متمرکز در استان سمنان برگزار می‌شود و میزبان برنامه استانی، مدرسه مقداد شهرستان سرخه است.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و رویداد پلاکاردنویسی از دیگر برنامه‌ها است که در روز چهارشنبه، دهم آبان‌ماه در مدارس شهرستان سرخه هم‌زمان با مدارس استان سمنان اجرا می‌شود و این رویداد به این شکل است که خود دانش‌آموزان در مدرسه پلاکارد و شعار‌های تبلیغاتی استکبارستیزی می‌نویسند و آدمک طراحی می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه جنگ شادی با عنوان «تریلی شادی» که مخاطب آن دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی هستند، در خیابان ۲۲ بهمن سرخه برگزار می‌شود؛ عطرافشانی قبور شهدا و برپایی نمایشگاه شهدای دانش‌آموز و معلم نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار