سرلشکر رضایی:

اگر اقتدار نیروهای مسلح نبود هیچ‌گاه میز مذاکره شکل نمی‌گرفت/ ما صلح را در کنار اقتدار می‌بینیم

رئیس هیئت مدیره خانه سرباز صلح ایران پای میز مذاکره آمدن غربی ها را به دلیل اقتدار نیروهای مسلح ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: ما صلح را در کنار اقتدار می‌بینیم و اقتدار پشتوانه صلح است.
کد خبر: ۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ - 16December 2015

اگر اقتدار نیروهای مسلح نبود هیچ‌گاه میز مذاکره شکل نمی‌گرفت/ ما صلح را در کنار اقتدار می‌بینیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین کنگره ملی سربازان صلح ایران اظهار داشت: خانه سرباز صلح به پیشنهاد فرماندهان ارتش و سپاه برای قدردانی از این قشر گمنام تاسیس شد.

محسن رضایی افزود: در سطح بین المللی این حرکت شناخته شده است و در تمامی کشورها برای گرامیداشت کهنه سربازان صلح، سازمان ها و ان جی او هایی تشکیل شده است تا پیام صلح را از طریق این افراد به جهان مخابره کنند.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که این عزیزان را گرامی بداریم و نگذاریم که فراموش بشوند، افزود: این خانه تصمیم دارد جهت قدر دانی از این عزیزان چنین مراسم هایی را در سطح دیگر استانها نیز برگزار کند، از ملت قدر شناس ایران خواهش دارم که با حضور خود در این مراسم ها ارادت خود را به این عزیزان که بر گردن همه ما حق دارند نشان دهند.

رییس هیئت امنای خانه سرباز ایران افزود: متاسفانه جنگ همواره در تاریخ زندگی بشر وجود داشته و همانطور که می بینیم هنوز 15 سال از قرن بیست و یکم نگذشته که آمریکا به دو کشور عراق و افغانستان حمله می کند و امروز  عده ای دیگر به سوزاندن انسانها در قفس افتخار می کنند.

وی افزود: امروز منطقه در آستانه یک انفجار بزرگ است و مقدماتی که در سطح منطقه در حال شکل گیری است بیشتر از جنگ دوم جهانی است.

محسن رضایی ادامه داد: حمله آمریکا به افغانستان و عراق آغازگر این ماجرا بود و تا امروز به کشتار و قتل عام کشیده شده، مقدماتی که امروز در جهان اتفاق افتاده از جنگ جهانی دوم بدتر است. 

وی تصریح کرد : جنگ و ناامنی دوباره در حال وارد شدن به زندگی مردم است و صلح و امنیت در حال کمیاب شدن است، بنابراین ما به سرباز صلح نیاز داریم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سربازان به سه گروه تقسیم میشوند، سربازان تجاوز, سربازان تسلیم و سربازان صلح که بعضا برخیها تسلیم را با صلح یکی میدانند که این موضوع کاملا اشتباه است. 

رضایی ادامه داد: سرباز تسلیم سربازی است که یک ملت و کشور را تسلیم میکند، اما اسم او را صلح میگذارند، اما کسی که از مرز و بوم یک کشور عبور کند و ظلم و بیعدالتی را ایجاد کند سرباز جنگ است، اما در مقابل سربازی که برای دفاع از میهن خود تلاش میکند سرباز صلح است. 

رئیس هیئت مدیره خانه سرباز صلح تاکید کرد: نباید کشوری را تسلیم کنیم و او را از پیشرفت عقب بیاندازیم وسپس نامش را صلح بگذاریم, به همین دلیل صلح هیچ وقت با گفتمان تنها همراه نمیشود. 

وی با اشاره به پرونده برجام تصریح کرد: ما در زمان صلح هم سرباز صلح داریم و هم دیپلمات صلح, در مسئله برجام شاهد بودیم که هم دیپلماتهای صلح ما افراد توانمندی بودند و هم سربازانی که اجازه ندادند قبل از گفتگوها به ایران حمله شود.

محسن رضایی تاکید کرد: اگر اقتدار نیروهای مسلح ما نبود هیچگاه میز مذاکره شکل نمیگرفت که دیپلماتهای صلح پشت سر آن قرار گیرند. این اقتدار ایران بود که میز مذکرات را فراهم کرد و دیپلماتهای صلح ما نیز این مسیر را به نتیجه رساندند، بنابراین صلح تسلیم نیست، بلکه دفاع و مقاومت بر ارزشهای انسانی است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: 3.5 میلیون سرباز دفاع مقدس ما سرباز صلح هستند، زیرا برای آزادی, عدالت و امنیت جنگیدند. 

وی ادامه داد: 200 سال این کشور را تسلیم غرب کرده بودند و نامش را صلح گذاشتند. اگر صلح واقعی بین ایران و غرب بود, همان بلا که بر سر معامله ژاپن و آلمان کردند را بر سر ما میآوردند.

رئیس هیئت مدیره خانه سرباز صلح ایران در پایان گفت: ما صلح را در کنار اقتدار میبینیم و اقتدار پشتوانه صلح است و اگر یک روز ایران ضعیف شود به ما حمله خواهند کرد. اقتدار امروز ایران اقتداری است که به دنبال صلح است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار