در نشست همبستگی شبکه زنان با کودکان و زنان غزه؛

رویوران: جامعه صهیونیستی فردای آتش‌بس از هم پاشیده می‌شود/ طوفان‌ الاقصی نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی و خشم یک ملت است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: طوفان‌ الاقصی نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی و خشم یک جامعه است. دشمن تلاش می‌کند مبدا بحران را حماس قرار دهد؛ اما مبدا این اتفاق رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۶۲۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ - 30October 2023

جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم پاشیده می‌شود/ طوفان الاقصی نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی و خشم یک جامعه استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین رویوران» کارشناس مسائل بین‌الملل در نشست همبستگی شبکه زنان با کودکان و زنان غزه که به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، امروز (دوشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به چرایی شروع طوفان‌ الاقصی اظهار داشت: طوفان‌ الاقصی ریشه در یک تاریخ بیش از ۱۰۰ سال دارد از زمانی‌ که انگلیس وعده داد سرزمین دیگران را به صهیونیست‌ها واگذار کند و نزدیک به دو سوم جامعه فلسطینی را از طریق کشتار و ارعاب به کشور‌های هم‌مرز آواره کردند. از آن زمان تا الان جنایت ادامه دارد.

وی افزود: آمار‌های سالانه می‌گوید چه تعداد خانه خراب و چه تعداد از مردم آواره شده‌اند. کرانه باختری که ۳ میلیون جمعیت دارد؛ ۱ میلیون و ۷۵۰ نفر به نحوی به زندان رفته‌اند و بیرون آمدند، یعنی بیش از نیمی از جامعه. طوفان‌الاقصی نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی و خشم یک جامعه است، دشمن تلاش می‌کند مبدا بحران را حماس قرار دهد، اما مبدا این اتفاق رژیم صهیونیستی است.

رویوران با مقایسه عملیات طوفان‌الاقصی با دیگر عملیات‌های مقاومت علیه حماس بیان کرد: جامعه فلسطینی از زمانی که سرزمین فلسطین اشغال شد، ابتدا به ارتش‌های عربی امید بست که در چند جنگ نه‌تنها فلسطین را آزاد نکردند، بلکه مابقی سرزمین فلسطین را به دشمن واگذار کردند. اگر دشمن ۲۱ هزار کیلومتر را اشغال کرد در جنگ ۱۹۶۷ به نزدیک ۹۰ هزار کیلومتر مریع رسید. بعد از ناتوانی ارتش‌های عربی خود فلسطینی‌ها آستین بالا زدند و سازمان آزادی بخش فلسطین از اتحاد ۱۴ گروه چریکی شکل گرفت.

وی گفت: در نهایت سال ۱۹۹۳ اسلو را امضا کردند و اسرائیل را به رسمیت شناختند. جامعه فلسطینی در داخل احساس تکلیف کرد تا براساس الگویی جدید مبارزه را شروع کند. در چنین شرایطی سه سال بعد از انقلاب اسلامی ایران اولین حرکتی که اتفاق افتاد تاسیس سازمان جهاد اسلامی براساس رویکرد مقاومتی و الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران بود. انتفاضه اول شروع شد، حماس در روز اول اعلام موجودیت کرد و با این کار تحولی جدی و تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی پیدا کرد.

رویوران ادامه داد: اعتقاد به مقاومت یکی از پایه‌های این گروه جدید بود. صحنه فلسطین در اختیار اسلامگرایان متاثر از انقلاب اسلامی قرار گرفت. ۳۰ سال از امضای اسلو می‌گذرد توافقی که قرار بود ظرف ۵ سال به اعلام موجودیت دولت فلسطینی بیانجامد تا امروز به نتیجه نرسیده است. برای همین مقاومت شدت پیدا کرد و سال ۲۰۰۵ از غزه عقب‌نشینی کرد و این اولین دستاورد مقاومت بود. ۱۷ سال است غزه در محاصره است. مقاومت ابتدا دفاعی بود، در جنگ ۲۲ روزه و در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار مقاومت اعلام جنگ برای آزادی قدس داد که این تحول بسیار بزرگی بود.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: در طوفان الاقصی اولین مانور آزادسازی فلسطین شروع شد که حماس توانست کیلومتر‌ها از سرزمین اشغالی را پاکسازی کند و پیش برود. مقاومت تمام تکنولوژی دیوار حائل را شکست و از آن عبور کرد که این موفقیت بی‌نظیری است. غافلگیری دشمن یعنی شکست اطلاعاتی آنان. قطعا بعد از آتش‌بس بسیاری در رژیم صهیونیستی محاکمه خواهند شد برای اینکه در سایه ناتوانی آنان حماس توانست تا این حد پیشروی کند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در مرز با غزه ۲۲ پایگاه نظامی دارد که در ساعت اول عملیات همه ۲۲ پایگاه سقوط کرد و لشکر رژیم صهیونیستی با نام لشکر غزه شکست خورد. کار بزرگی صورت گرفت و پیروزی بزرگی حاصل شد. حماس ۷۰ هزار رزمنده دارد که این عملیات با ۳ هزار رزمنده انجام شد. یکی از دلایل وحشت زدگی اسرائیل همین است که حماس قدرت ایمان و عقیده را مقابل تکنولوژی نمایان کرد. این اتفاق نشان دهنده پیروزی بزرگی است. نوع طراحی عملیات دقیق و حساب شده بود. اگر جنگ همین الان با آتش‌بس متوقف شود رژیم صهیونیستی فاقد راهبرد است و اگرچه دنبال این بود در دقایق اولیه عملیات شکست را تبدیل به فرصت کند و همه مردم را از غزه برهاند، اما نتوانست. امروز نسل چهارم فلسطین می‌گوید من می‌میرم، ولی از وطن خود تکان نمی‎خورم در حالی که پدرانشان فرار کردند.

رویوران گفت: الان اگر جنگ تمام شود هیچ اسرائیلی حاضر نیست در منطقه ۳۰ کیلومتری غزه زندگی کند. کل منطقه خالی از سکنه می‌شود، حزب الله موفق شد نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را در شمال سرزمین‌های اشغالی آواره کند. آینده رژیم صهیونیستی از الان شروع شده و حزب الله توانسته بیش از ۲۰۰ کشته از دشمن بگیرد؛ در حالی که ۶۰ شهید داده است. مقاومت از یک ارتش، قوی‌تر نمایان شد. حماس به عنوان یک گروه شبه نظامی نیروی زمینی و هوایی و دریایی دارد، آنهم با امکانات بسیار محدود، اما پاراگلایدر را به ابزار جنگی تبدیل کرد. فروپاشی ارتش اسرائیل شروع شده است و ۴ خلبان ارتش اسرائیل خودکشی کرده‌اند. جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم پاشیده می‌شود. تونل‌هایی که ایجاد شده به جهنم اسرائیل تبدیل شده است و جرئت را از دشمن برای عملیات زمینی گرفته است. آمریکایی که همگام با رژیم صهیونیستی است می‌ترسد از اینکه عملیات زمینی پای او حساب شود و خود را از عملیات زمینی کنار کشیده است. اتفاق مبارک این است وحدت امت اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی شعار ما بود، اما به دلیل مدلی که غرب ایجاد کرده است شاید آنطور که باید عملی نشد، ولی امروز تظاهراتی که از شرق دنیای اسلام تا غرب اتفاق افتاده بر محور فلسطین رقم خورد و این تهدید جدی برای غرب و قدرت‌های سلطه‌گر است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار