در بازدید از دستاورد‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع)؛

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع): دانشگاه‌ها باید در رسیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایفای نقش کنند

سردار «حسنی آهنگر» با بیان اینکه دانشگاه جامع امام حسین (ع) تراز در رسیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند، گفت: این دانشگاه دستاورد‌های بسیار خوبی در حوزه‌های تحول علوم انسانی و پایه، فنی، مهندسی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و هوش مصنوعی داشته است.
کد خبر: ۶۲۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 30October 2023

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع): تولید الگو‌ها و روش‌های بومی و انقلابی در مدیریت دانشگاه جامع امام حسین (ع) یکی از کار‌های مهم و اساسی بوده است/ دانشگاه تراز در رسیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از دستاورد‌های این دانشگاه، اظهار داشت: مطالبه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در جمع مسئولین وزارت علوم، بهداشت و روسای دانشگاه‌ها مطرح فرمودند، نقش آفرینی دانشگاه‌ها در ایجاد تمدن نوین اسلامی بود؛ به همین منظور مبنای کار ما در دانشگاه جامع امام حسین (ع) بر همین اساس قرار گرفت.

سردار حسنی آهنگر تصریح کرد: تمدن سازی نیاز به تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید فکر، دانش، فناوری‌هایی دارد تا بتوانیم به نوآوری و حل نظام مسائل نرم و سخت کشور کمک کنیم تا نقش آفرینی دانشگاه را برای تولید فکر، دانش و تربیت انسان‌های تراز داشته باشیم؛ لذا برای این مهم نیاز به یک نقشه جامع و راه داریم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور بر اساس این نقشه باید تقسیم کار ملی داشته باشند و ما در دانشگاه جامع امام حسین (ع) این نقشه راه را با کارگروهی از اساتید خبره و حرفه‌ای و به صورت تحقیقاتی توسط ۲۱۲ مجموعه تدوین و اعتبار سنجی شد و در قالب استفاده از ظرفیت دو برنامه پنج ساله پنجم و ششم استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع امام حسین (ع) دستاورد‌های بسیار خوبی در حوزه‌های تحول علوم انسانی و پایه، فنی، مهندسی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و هوش مصنوعی داشته است، افزود: دانشگاه جامع امام حسین (ع) دستاورد‌های بزرگی در سطح ملی و حل مسائل و مشکلات مختلف حوزه آب، نظام مسائل حوزه جمعیت و چگونگی حل آن، سلامت، تولید واکسن فخرا و نورا و دیگر پروژه‌ها داشته است.

سردار حسنی آهنگر تاکید کرد: همچنین در حوزه‌های مختلف دفاعی اعم از رزمایش ها، مانورها، سامانه‌ها و محصولاتی که توسط دانشگاه کار شده را شاهد بودیم؛ ضمن اینکه از مدلی برای ارزیابی عملکرد اساتید که در این نقشه جامع ایفای نقش می‌کنند در قالب سند ترفیع ارتقاء استفاده کردیم که فوق العاده فناوری نرم افزاری مهمی برای الگوی حکمرانی آموزش عالی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید الگو‌ها و روش‌های بومی و انقلابی در مدیریت دانشگاه جامع امام حسین (ع) یکی از کار‌های مهم و اساسی بوده است، عنوان کرد: هدف ما از انجام این اقدامات ارائه الگوی دانشگاه تراز اسلامی بوده است.

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه هر دولتی در دنیا دارای الگو‌ها و نظام دانشگاه‌داری و مکتبی خود است، تصریح کرد: ما نظام‌های مختلفی در دانشگاه‌های مختلف داریم؛ لذا به دنبال این بودیم که مکتب دانشگاه تراز اسلامی را مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی به عنوان هدف اصلی تولید کنیم.

وی درباره ویژگی‌های دانشگاه تراز اسلامی گفت: دانشگاه تراز در رسیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند؛ هم برای تربیت انسان تراز تمدنی، تولید فکر و دانش و فناوری‌های نرم افزاری و سخت افزاری که بتواند نظام مسائل مردم و جامعه را حل کند.

فرمانده جامع امام حسین (ع) درباره حرکت دانشگاه‌ها از مقاله محور بوده به سمت مساله محور بودن افزود: ما مقاله‌ای را قبول داریم که باید مستند سازی روش حل مساله‌ای باشد که به درد نیاز جامعه بیاید و به استقلال کشور کمک کند؛ اگر مقاله حاصل مستندسازی مساله‌ای که ما حل کرده باشیم، خیلی با ارزش است.

وی درباره چشم انداز تاثیر اجرایی شدن حرکت دانشگاه‌ها به سمت مساله محور بودن، گفت: قطعا ما دیگر فارغ التحصیل بیکار در خانواده‌ها نداریم و مشکل اشتغال را به صورت بنیادی حل می‌شود.

سردار حسنی آهنگر ادامه داد: آموزش را برای یادگیری مهارت‌ها و افزایش توان پژوهش کردن دانشجویان استفاده کنیم تا دانشجو بتواند به راحتی در جامعه چالش‌ها را به صورت مساله تبدیل و آن را حل کند و نیاز‌های جامعه را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه ما باید به دانشجویان ماهیگیری را آموزش دهیم، افزود: اساتید دانشگاه‌ها مهارت‌های حل مساله را دارند؛ اگر به دانشجو احصای نظام مسائل و حل آن را به عنوان هدف اصلی دانشگاه خوب انجام دهیم دانشجو زمانی که وارد بازار کار می‌شوذ قابلیت حل مساله را دارد و می‌تواند در بسیاری از موارد کارآفرین شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار