امام جمعه اصفهان:

مدیریت نماز در مدارس به دانش آموزان واگذار شود

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» بر ضرورت تشکیل هیأت‌های دانش آموزی برای اداره نمازخانه مدارس تاکید کرد و گفت: برپایی نماز به دانش آموزان محول شود تا حس مسوولیت‌پذیری نیز در آنها تقویت شود.
کد خبر: ۶۲۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ - 30October 2023

اداره نماز در مدارس به دانش آموزان واگذار شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» امام جمعه اصفهان در جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان اظهار داشت: اگر در سطوح مختلف آموزش و پرورش دانش آموزان را مومن و معتقد به نماز بار بیاوریم آنها را به بهترین عبادت و بهترین راه ارتباط با خدا سوق داده‌ایم.

وی به کمبود پیش‌نماز در برخی مدارس اشاره و پیشنهاد کرد: در مدارس ابتدایی پسرانه که نماز بر آنها واجب نیست؛ از بین خود دانش آموزان یک نفر پیش نماز بایستد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: پیشنهاد دیگر این است که دانش آموزان را برای اقامه نماز به مساجد مجاور مدارس ببریم که در روستاها و شهرهای کوچک قابل برنامه ریزی است، همچنین از ظرفیت معلمان دارای قرائت صحیح و صوت زیبا هم می‌توان بهره برد.

عضو خبرگان رهبری بر ضرورت تشکیل هیأت‌های دانش آموزی برای اداره نمازخانه مدارس تاکید کرد و افزود: برپایی نماز و برنامه های مرتبط با آن به دانش آموزان محول شود تا حس مسوولیت پذیری نیز در آنها تقویت شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: وضعیت نمازخانه‌های بین راهی نیز نیازمند رسیدگی و بهبود زیرساخت ها و امکانات برای استفاده اقشار مختلف مردم از جمله معلولان است و اصفهان باید در این زمینه الگو باشد.

وی با بیان اینکه بعد از پذیرش خدا، معاد و پیامبر، هیچ عملی بالاتر از نماز نیست، افزود: بالاترین فروع دینی که خدا از مسلمانان می خواهد نماز است. 

امام جمعه اصفهان به اهمیت نماز اول وقت اشاره و بیان کرد: روا نیست هنگام نماز افراد به کار دیگری مشغول باشند و این یکی از توصیه های مهم رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: نمازهایی که بدون حضور قلب خوانده می شود ثمری ندارد و خالی از نتیجه مهم آن یعنی دوری از فحشا و منکر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها