نمایشگاه اسوه در استان کرمان افتتاح شد

نمایشگاه پایگاه‌های اسوه بسیج سراسر استان در محل حسینیه ثارالله کرمان با حضور سردار بابااحمدی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور و مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ - 30October 2023

نمایشگاه اسوه در استان کرمان افتتاح شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، نمایشگاه پایگاه اسوه  امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کشور، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در حسینیه ثارالله شهر کرمان افتتاح شد.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه سردار «محمدعلی نظری» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، با بیان اینکه امروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری نمایشگاه پایگاه‌های اسوه بسیج استان کرمان افتتاح شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه دستاوردهای پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 61 پایگاه دستاوردهای خود را در قالب 11 قرارگاه محوری خدمات‌رسانی، مردم‌یاری و مردم‌یاوری به نمایشگاه گذاشتند، گفت: این نمایشگاه به مدت چهار روز در حسینیه ثارالله کرمان میزبان علاقه‌مندان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه همایش ارکان  فعالان مساجد و محلات استان برگزار می‌شود، افزود: رسیدن به محله تراز اسلامی در سند چشم‌انداز ما است و باید به محله‌ای برسیم که در آن مسائل اقتصادی، اجتماعی، معیشتی و فقر حل شده باشد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج در حوزه‌های برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، کارهای اقتصادی زودبازده، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تبیینی و استعدادیابی و پرورش افراد در خلاقیت‌های علمی فعالیت دارند، گفت: امیدوار هستیم که این افراد و استعدادها به شرکت‌های دانش‌بنیان وصل شده و کشور ما از وابستگی به بیگانگان بی‌نیاز شود.

عملکرد مساجد نیازمند بازنگری است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در این همایش، اظهار داشت: در ارتباط با مساجد با سه مسئله روبه‌رو هستیم که اولین آن ساختار مسجد است.

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) برای اهدافی بلند و رفیع، مسجد را بنا کردند، خاطرنشان کرد: نخستین اقدام پیامبر (ص) بعد از هجرت و در شهر مدینه ساخت مسجد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: اگر چه در طول تاریخ تلاش شد تا ساختارهای موازی مسجد را به وجود بیاورند تا انحراف ایجاد کنند، اما تلاش‌ها آنها به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه رویکرد مسجد و اینکه قرار است چه اتفاقی در مساجد بیفتد، بسیار اهمیت دارد، افزود: مساجد به‌عنوان بیت و خانه خدا معرفی می‌شود، چرا که محور عبادت جمعی مردم و محور فهمیدن سیاست روز و همچنین محور بسیج عمومی مردم در حل مشکلات جامعه هستند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر تصمیمات جدی در این حوزه گرفته و در حوزه مسجدسازی کارهای بزرگی انجام داده که جای تقدیر دارد، گفت: مسئله مهم عملکرد مسجد است و در این نقطه اشکالات زیادی داریم.

وی با بیان اینکه در عملکرد مساجد باید بازنگری شود، افزود: متاسفانه مراکز تصمیم‌گیری در مسجد زیاد است و گاهی رسالت واقعی مسجد فراموش می‌شود، بهترین مسجد را هم که داشته باشیم، اما عملکرد ما مناسب نباشد، اثری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها