مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

تعامل با نسل جوان از ویژگی‌های شخصیت ادبی «قیصر امین‌پور» بود

منادی گفت: تعامل امین‌پور با دانشجویان، شاعران و علاقمندان به شعر از جمله ویژگی‌های شخصیت ادبی این شاعر بود.
کد خبر: ۶۲۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱ - 31October 2023

تعامل با نسل جوان از ویژگی‌های شخصیت ادبی «قیصر امین‌پور» بودبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «مجید منادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شامگاه دیروز (دوشنبه) در آیین بزرگداشت «قیصر امین‌پور» در شهرستان گتوند، به حضور فعال این شاعر در دانشگاه‌ها و محافل ادبی اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل امین‌پور با دانشجویان، شاعران و علاقمندان به شعر از جمله ویژگی‌های شخصیت ادبی این شاعر بود.

وی فاصله گرفتن برخی شاعران و اهالی فرهنگ از محافل ادبی، هنری و فرهنگی را یک نقیصه دانست و از شاعران و اهالی فرهنگ خواست نسبت به این مهم توجه داشته باشند و به عنوان حلقه وصل، با نسل جوان پس از خود ارتباط داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ظرفیت ادبی استان را قابل توجه دانست و افزود: شاعران و نویسندگان بزرگی در استان خوزستان زیسته و نام خود را در ادبیات فارسی ماندگار کرده‌اند.

وی به اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و ادب استان اشاره کرد و یادآور شد: امید است با برگزاری محافل ادبی و بزرگداشت شاعران و هنرمندان استان بتوان ارتباط بیشتری میان جوانان و میراث معنوی استان ایجاد کرد.

منادی در ادامه سخنان خود به جایگاه ادبی شعر «قیصر امین‌پور» اشاره کرد و وجود تصاویر خیال‌انگیز عاشقانه، احساس، عاطفه، سهل و ممتنع بودن و برخورداری از ظرافت کلام و اشارات لطیف و چند وجهی بودن را از جمله ویژگی‌های شعری او برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار