آغاز بازدید مجازی دانش آموزان البرزی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

رییس بسیج دانش آموزی استان البرز گفت: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، بازدید مجازی دانش آموزان این استان از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ - 31October 2023

آغاز بازدید مجازی دانش آموزان البرزی از مناطق عملیاتی دفاع مقدسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد فرمانی» روز گذشته همزمان با آغاز هفته بسیج دانش آموزی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بخش زیادی از دانش آموزان استان از حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس محروم هستند که برای این دانش آموزان برنامه «راهیان بهشت»، گلباران «مزار شهدا» و «راهیان نور مجازی» به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور دانش آموزی البرز هفته گذشته با اعزام کاروان مدیران آموزش و پرورش استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز شد که در این مراسم استاندار البرز و فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان نیز حضور داشتند.

فرمانی با بیان اینکه اعزام شماری از دانش آموزان البرز به مناطق عملیاتی نیز از سه‌شنبه نهم آبان ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: در نخستین مرحله از اعزام‌های دانش آموزی که تا سوم آذرماه ادامه خواهد داشت، حدود چهار هزار دانش آموز دختر در قالب ۲۰ کاروان راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شوند.

وی در ادامه شهید محمدحسین فهمیده را افتخار استان البرز دانست و گفت: روز هشتم آبان با نام این شهید است و افتخار می‌کنیم که یک نوجوان غیور البرزی رشادت و حماسه‌ای را خلق می‌کند که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) او را به عنوان «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است» خطاب می‌کنند.

اجرای یادواره لاله‌های روشن در البرز/ فریاد عروسک‌ها در روز ۱۳ آبان

فرمانی به اعلام برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته بسیج دانش آموزی در استان البرز پرداخت و افزود: برنامه فرهنگی «لاله‌های روشن» و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز از مهمترین برنامه‌ها است.

وی پویش «نسل ضد آمریکا و هندسه بدون سلطه» در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته برشمرد و اظهار کرد: در این ایام اردو‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی در سطح استان، شهرستان‌ها و مدارس برگزار می‌شود.

رییس بسیج دانش آموزی استان البرز به اجرای برنامه «فریاد عروسک ها» در روز ۱۳ آبان ماه اشاره کرد و گفت: به دلیل کشتار مردم مظلوم غزه توسط رژیم ددمنش صهیونیستی و بُعد مهم آن، کودکشی در غزه، دانش آموزان استان البرز در راستای حمایت همه جانبه از مردم مظلوم غزه همچون سراسر جهان و مانند تمام آزاده‌ها از این پویش حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی در سراسر کشور «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» است، افزود: با توجه به اتفاقاتی که در جهان می‌افتد نسل آرمانی و دانش آموزان اتفاقات بسیار مهمی را در آینده دنیا رقم خواهند زد و هم اکنون نیز دانش آموزان ما کنشگر بوده و نقش بسیار موثری را ایفا می‌کنند.

فرمانی تصریح کرد: بسیج دانش آموزی استان نیز شعار «ایمان، قلم، شجاعت» را برای این هفته تعیین کرده که در راستای سبک زندگی، علم، معرفت، پژوهش، معنویت و گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود که هدف اصلی از این برنامه‌ها شعار «تفکر انقلابی، روحیه جهادی، اخلاص عملی و اخلاق ولایی» است.

وی اضافه کرد: در سطح استان برنامه ریزی‌های خوبی داریم تا دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی نقش خود را برای رساندن ایران به قله ها‌ی اوج پیاده کنند و این قله‌ها را فتح کنند.

استان البرز در دوران دفاع مقدس ۳۷۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

جمعیت دانش آموزی این استان بیش از ۵۰۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار