مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه خراسان جنوبی:

شهدای دانش‌آموز؛ بهترین الگوی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی هستند

«موسوی‌زاهد» شهدای دانش‌آموز را بهترین الگوی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی دانست و گفت: اکنون نوجوان گام دوم و تراز انقلاب اسلامی با علم، بصیرت، دانش و دشمن‌شناسی گوش به فرمان ولایت و پای کار انقلاب هستند و گام دوم انقلاب که تحقق تمدن اسلامی است، با ساختن این نسل محقق می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ - 31October 2023

شهدای دانش‌آموز؛ بهترین الگوی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی/ وجود ۳۴۳ شهید دانش‌آموز در خراسان جنوبی«سید مصطفی موسوی‌زاهد» مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: امروز در حالی به استقبال ۱۳ آبان می‌رویم که بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و دانش‌آموزان نقش مهمی در پاسداری از ارزش‌های آن و بالندگی و شکوفایی میهن سربلند ایران اسلامی داشته‌اند.

وی شهدای دانش‌آموز را بهترین الگوی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی دانست و بیان داشت: اکنون نوجوان گام دوم و تراز انقلاب اسلامی با علم، بصیرت، دانش و دشمن‌شناسی گوش به فرمان ولایت و پای کار انقلاب هستند و گام دوم انقلاب که تحقق تمدن اسلامی است، با ساختن این نسل محقق می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تشریح فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برای آیندگان در حراست از دستاوردهای شهدا را مؤثر دانست و عنوان کرد: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب است و امروز جنگ ما با دشمن جنگ رسانه‌ای و ترکیبی است که باید با آگاهی کامل علیه آن اقدام کرد.

موسوی‌زاهد گفت: در تقویم رسمی کشور هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت بسیجی نوجوان «محمد حسین فهمیده» به‌نام روز نوجوان و بسیج دانش‌‏آموزی و روز ۱۳ آبان به یاد شهدای دانش‌آموز آبان‌ماه ۱۳۵۷ به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده که به مناسبت گرامیداشت شهدای دانش‌آموز از هشتم تا ۱۳ آبان به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است.

وی از اجرای بیش از ۷۰ عنوان برنامه شاخص با شعار «نظم نویم جهانی با نسل آرمانی» طی هفته بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان خبر داد و اضافه کرد: این برنامه‌ها با هدف تقویت روحیه بسیجی و انقلابی، تبیین نقش بسیج در عرصه‌های پیش روی انقلاب اسلامی با رویکرد نشاط‌ افزایی، امیدآفرینی و استکبارستیزی اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی به عنوان نهادی قانون‌مند در مدارس کشور در کنار تعلیم و تعلم، در جهت‌دهی و هدایت نوجوانان و دانش‌آموزان به سمت ارزش‌های انقلابی و اسلامی نقش مهم و مؤثری را ایفا می‌کند، افزود: مهم‌ترین وظیفه بسیج دانش‌آموزی تربیت نیرو و کادر انقلابی برای تثبیت ارزش‌های نظام است.

موسوی‌زاهد برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی در ۹ شهرستان، غبارروبی مزار شهدا با حضور دانش‌آموزان، نواختن زنگ ایثار شهادت و استکبارستیزی در مدارس، اجرای سرود در شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه نقاشی، برپایی نمایشگاه با موضوع استکبارستیزی، همایش دوچرخه‌سواری، اکران فیلم مناسب ایام در مدارس، سرکشی از خانواده شهدای دانش‌آموز را بخشی از برنامه‌ها ذکر کرد.

وی از وجود ۳۴۳ شهید دانش‌آموز در استان خبر داد و با اشاره به اجرای طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی»، شهید «عزیزالهی» و شهید «فهیمده»، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی علاوه ‌بر فعالیت‌ در مدارس، حضور دانش‌آموزان در مساجد محلات است که در این راستا طرح تربیتی پیوند بین خانه، مدرسه و مسجد برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در پایان برگزاری اردو‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در بسیج دانش‌آموزی ذکر و خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بیش از دو هزار دانش‌آموز از خراسان جنوبی به اردوهای راهیان‌نور و راهیان پیشرفت اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها