گفت‌و‌گوی وزرای خارجه روسیه و عربستان درباره آخرین تحولات غزه

«لاوروف» و «بن فرحان» درخصوص آخرین تحولات منطقه از جمله جنگ حماس و رژیم صهیونیستی، در مسکو با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۶۲۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ - 31October 2023

گفت‌و‌گوی وزرای خارجه روسیه و عربستان درباره آخرین تحولات غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در مسکو  با «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای سعودی خود درباره وضعیت خاورمیانه (غرب آسیا) گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، دو دیپلمات ارشد در مورد همکاری در قالب بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) صحبت کردند.

لاوروف و بن فرحان همچنین درباره آخرین تحولات غزه و درگیری رژیم صهیونیستی با حماس به گفت‌وگو پرداختند. به دلایل امنیتی، به جزئیات بیشتری از ملاقات این دو دیپلمات ارشد اشاره نشده است.

ارتش رژیم اسرائیل حملات هوایی و زمینی خود را به نوار غزه که از زمان حمله غافل‌گیرانه حماس در هفتم اکتبر تحت حملات بی‌امان هوایی قرار دارد، گسترش داده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست‌های فزاینده برای آتش‌بس را رد کرده و گفته است که اکنون زمان جنگ است.

وزیر امور خارجه روسیه در روزهای گذشته بر لزوم امدادرسانی به فلسطینیان در نوار غزه تأکید کرد و گفت که روسیه همچنان با رژیم صهیونیستی در تماس بوده و بر لزوم رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز در غزه تأکید کرده است.

لاوروف با اشاره به وضعیت نامناسب مردم غزه تصریح کرد: «برنامه‌های انسان‌دوستانه برای نجات مردم نوار غزه باید آغاز شود».

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تشدید حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به بهانه از بین بردن حماس صورت می‌گیرد، گفت: «نابودی حماس بدون تخریب غزه و اکثر جمعیت غیرنظامی این منطقه غیرممکن است».

در پی تداوم حملات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، وزارت بهداشت اعلام کرد که شمار شهدا به هشت هزار و ۵۲۵ نفر رسیده است؛ سه هزار و ۵۴۲ تن از مجموع شهدا کودک، و ۲ هزار و ۱۸۷ نفرشان هم زن هستند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار