رئیس اندیشکده ادبیات پایداری بیان کرد؛

هفته کتاب نوعی ذکر و یادآوری به جامعه نسبت به مسئله کتاب و کتابخوانی است

سنگری گفت: برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، تمهیدی برای انس و الفت بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با کتاب است. هفته کتاب را نوعی ذکر و یادآوری به جامعه نسبت به مسئله کتاب و کتابخوانی می‌دانم.
کد خبر: ۶۲۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ - 31October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدرضا سنگری» رئیس اندیشکده ادبیات پایداری با اشاره به اینکه هر تلاشی برای طرح ارزش‌ها و نمادهای فرهنگی ارزشمند است و توجه جامعه را به آن موضوع جلب می‌کند، بیان کرد: حداقل دستاورد هفته کتاب این است که توانسته حتی به‌صورت مقطعی، کتاب را در ایامی پررنگ کرده و در مرکز توجه قرار دهد.

نویسنده کتاب «آینه در کربلاست» در ادامه مطرح کرد: برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، تمهیدی برای انس و الفت بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با کتاب است. هفته کتاب را نوعی ذکر و یادآوری به جامعه نسبت به مسئله کتاب و کتابخوانی می‌دانم.

رئیس اندیشکده ادبیات پایداری با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های ترویجی حول محور کتاب در سطح عمومی جامعه اضافه کرد: در گذشته نه‌چندان دور شاهد چند اتفاق بسیار ارزنده، مبارک و موثر در حوزه کتاب در سطح جامعه بودیم که دلیل کمرنگ شدن یا تعطیلی آن‌ها را نمی‌دانم. در ایستگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوس شهری و حتی در ویترین‌های شیشه‌ای در معابر، کتاب‌هایی در دسترس عموم قرار داشت که در موقعیت‌های مختلف حتی توقف‌های چند دقیقه‌ای، مردم را با کتاب مواجه می‌کرد.

وی افزود: این ایده‌ای کاربردی و اثرگذار است که می‌تواند در تمام فضاهای شهری ازجمله اتوبوس‌، تاکسی‌، مترو، هواپیما، قطار، پارک‌ها و دیگر مراکز تفریحی و عمومی اجرا شود تا مردم در فرصت‌های آزادی که دارند، بتوانند حتی چند صفحه کتاب بخوانند. امیدوارم چنین طرح‌هایی در هفته کتاب که فرصت مغتنمی است، دوباره زنده و در طول سال تقویت شود.

محمدرضا سنگری در پایان گفت: در هفته کتاب و حتی در طول سال می‌توان با استفاده از بیلبوردهای شهری و همچنین تابلوهای الکترونیکی نصب شده بر سردر یا جلوی سازمان‌ها و مراکز مختلف، کتاب‌های جدید را از طریق درج عنوان یا طرح جلد و تصویر نویسنده آن به مردم و رهگذران معرفی کرد. معرفی و ترویج کتاب در سطح عمومی جامعه، بسیار مهم و تأثیرگذار است. استفاده از ظرفیت‌های مختلف و طراحی و اجرای برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه، راهی برای جذب مخاطب و انس بیشتر جامعه با کتاب است.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آیند خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار