طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین: دانشگاه‌ها ظرفیت مناسبی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس دارند

سرهنگ امیری‌ مقدم گفت: دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان قزوین ظرفیت مناسبی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان دارند.
کد خبر: ۶۲۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 01November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین: دانشگاه‌ها ظرفیت مناسبی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس قزوین دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین‌‌، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امروز در دیدار با «اسماعیل زینالی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، با تأکید بر ترویج فرهنگ انقلابی و اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان اظهار داشت: از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها گسترش جبهه انقلاب با ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان و نسل جدید جامعه است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز عالی دارای ظرفیت‌های انسانی فراوانی است گفت: از ظرفیت‌های این مراکز و دانشجویان در تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان بهره خواهیم گرفت و قطعا از اساتید و دانشجویان فعال در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: باید مباحث و دستاوردهای دوران دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه تحریفی به جوانان به‌ویژه نسل دانشگاهی منتقل شود تا آنها با شناخت آرمان‌های انقلاب، اهداف و سیره شهدا، ایثارگران و رزمندگان و چگونگی دفاع از این آرمان‌ها را در آن شرایط نابرابر فراگیرند و سفیری برای انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های بعدی باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: این اداره کل همواره سعی کرده با معرفی اساتید مجرب و واجد شرایط که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند بتوانند همه حقایق و سختی‌ها را که خود به همراه رزمندگان دوران هشت سال جنگ تحمیلی چشیده اند به دانشجویان و جوانان انقلاب تبیین کنند.

در این نشست، «حمید ولدی» معاون تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ لیلا محمدی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار