در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌الملل: سخنرانی سید حسن نصرالله معادلات سیاسی و نظامی را برهم می‌زند/ گسترش جنگ در غزه به نفع آمریکایی‌ها نیست

محمد علی الحکیم با بیان اینکه گسترش جنگ در غزه به نفع آمریکایی‌ها نیست، گفت: رژیم صهیونیستی علی‌رغم مخالفت آمریکایی‌ها به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه است تا شاید آبروی بر باد رفته خود را برگرداند.
کد خبر: ۶۲۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 02November 2023

کارشناس مسائل بین‌الملل: سخنرانی سید حسن نصر الله معادلات سیاسی و نظامی را بر هم می‌زند/ گسترش جنگ در غزه به نفع آمریکایی‌ها نیست«محمدعلی الحکیم» تحلیلگر مسائل بین‌الملل و مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص عملیات طوفان‌الاقصی که قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را به رخ جهانیان کشاند، اظهار داشت: سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه برای طرف‌های منطقه‌ای حامل پیام‌های مهمی بود؛ یکی از این پیام‌ها، به طرف قطری بود. وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی ۲۷ نفر از تبعه آمریکا که نزد جنبش مقاومت اسلامی حماس اسیر هستند شده بود، تا اگر طرف قطری زمینه آزادی این تعداد اسرا را فراهم کند، ایالات متحده آمریکا اسرائیل را تحت فشار قرار خواهد داد تا حمله زمینی را متوقف و به تنش‌ها در غزه پایان دهد.

الحکیم در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها از گسترش جنگ در دو جبهه «لبنان» و «سوریه» نگران هستند؛ چون گسترش جنگ در این دو جبهه به نفع ایالات متحده آمریکا نخواهد بود، بیان داشت: با وجود اینکه اسرائیل تلاش می‌کند پای آمریکا را به این درگیری بکشاند؛ اما آمریکا به‌دنبال کاهش تنش‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه «اسرائیل» برخلاف آمریکایی‌ها به دنبال گسترش جنگ در منطقه است تا بتواند از این طریق آبروی بر باد رفته خود را که در هفت اکتبر از دست داده است، را برگرداند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به شدت به‌دنبال این هستند که دامنه جنگ گسترش پیدا نکند؛ چون گسترش جنگ در شرایط فعلی به نفع این کشور نیست؛ چون آمریکا در دو جبهه نظامی (جنگ روسیه و اکراین) و اقتصادی (جنگ اقتصادی با چین) درگیر است.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه به سخنرانی سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: لحظه ظهور سید مقاومت در صفحه تلویزیون، روز قیامت صهیونیست‌ها خواهد بود؛ چون سخنرانی سید حسن نصرالله معادلات سیاسی و نظامی را بر هم خواهد زد.

وی گفت: جنگ در غزه هرچقدر طول بکشد، پیروزی در نهایت به نفع محور مقاومت است، اسرائیلی‌‎ها در این جنگ به هیچ‌عنوان پیروز نخواهند بود. مهم‌ترین دلیل عدم پیروزی اسرائیل در این جنگ به اختلافات داخلی این رژیم برمی‌گردد.

حکیم در ادامه با اشاره به اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی و فرار تعدادی از سربازان اسرائیلی و مخالفت برخی از فرماندهان ارشد از مشارکت در حمله زمینی به غزه، بیان داشت: وجود اسرای صهیونیستی در نزد حماس موجب اختلاف زیادی بین فرماندهان نظامی و مسئولان سیاسی رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه شده است.

وی در پایان گفت: دخالت مستقیم هر جبهه خارجی در جنگ، کل منطقه غرب آسیا را به آتش می‌کشد و پایگاه‌ها و منافع آمریکا و اسرائیل را در معرض برد موشک‌ها از چند جبهه قرار می‌دهد، بنابراین همه در تصمیم گیری محتاط هستند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار