رنج مردم غزه از زبان گزارشگر یورونیوز: آسمان شکافت و زمین را بلعید

روزنامه‌نگار یورونیوز با ارائه گزارشی مملو از احساسات از وضعیت مردم ستم دیده غزه، رنج و درد مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساند.
کد خبر: ۶۲۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ - 01November 2023

رنج مردم غزه از زبان گزارشگر یورونیوز: آسمان شکافت و زمین را بلعیدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، نبال حاجو در گزارشی میدانی، از وضعیت اسفناک مردم فلسطین در نوار غزه خبر داد و نوشت: پیشتر معتقد بودم که عدالت کور است، ولی اینک فهمیدم که گوش‌های شنیدن خود را نیز از دست داده است.

این خبرنگار رسانه‌های اروپایی اضافه کرد: صبح چشمانم را باز کردم و سعی کردم مکان اطرافم را بشناسم. همه چیز برایم عجیب بود. چیزی پیدا نکردم. همه چیز نابود شده و چیزی به عنوان شهر از نوار غزه نمانده است.

حاجو ادامه داد: در جمع همسایه‌ها همه از من می‌پرسیدند که چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا امروز می‌میریم؟ آن‌ها فکر می‌کنند من جواب را می‌دانم. اینکه دوربین من می‌تواند معجزه کند و در مورد آن‌ها داستان بگوید. اینجا کسی لبخند نمی‌زنند و انگار کلمات برای گفتن حقیقت گم شده است.

این خبرنگار در ادامه گزارش خود از وضعیت مردم غزه آورده است: مکان دور من شلوغ است. همه می‌خواهند داستان خود را بگویند و فریاد بزنند و گریه کنند. نیازی به پرسیدن نیست. عکس به تنهایی کافی است. آسمان شکافته و زمین را بلعیده است.

او اضافه کرد: از افکارم بیدار می‌شوم. انگشتانم هنوز دوربین را در آغوش گرفته است و گویی می‌گوید که باید داستان این مردم رنج دیده را ثبت کند. دنیا باید آواز زندگی را بشنود.

این خبرنگار یورونیوز ادامه داد: همان سوالاتی که هنوز بی پاسخ مانده اند، تکرار می‌شوند. چیزی جز جای خالی ساختمان‌ها پیدا نکردم. دیگر چیزی آنجا نبود. می‌خواستم بپرسم، ولی زبانم نچرخید و کلمات در درون قبلم خفه شد. فهمیدم که دیگر صدایی از قلبم بیرون می‌آید.

گفتنی است، عملیات طوفان الاقصی امروز وارد بیست و پنجمین روز خود شد و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی به رغم مخالفت‌ها و هشدار سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به مسوولان مراکز درمانی غزه هشدار داده که آن‌ها را تخلیه کنند.

وزارت بهداشت فلسطین ظهر دوشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از ۲۴ روز پیش تاکنون به هشت هزار و ۳۰۶ نفر افزایش یافت که سه هزار و ۴۵۷ نفر از آن‌ها کودک و ۲ هزار و ۱۳۶ نفر زن هستند. شمار مجروحان نیز به ۲۱ هزار و ۴۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار