دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر گیلان:

بزرگترین تکلیف ما تبری جستن از ظالمان در سایه امر به معروف و نهی از منکر است

«‌صدیقی» با بیان اینکه در هیچ یک از مکاتب حقوقی جهان، کودک محکوم به مرگ نیست گفت: بزرگترین تکلیف ما امروز، داشتن بغض و حِقد و کینه علیه جانیان پلید اسرائیل و تبری جستن از این کفار ظالم و ددمنش در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۶۲۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ - 01November 2023

بزرگترین تکلیف ما تبری جستن از ظالمان در سایه امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «‌محمدمهدی صدیقی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در جلسه شورای اداری رضوانشهر جهت معارفه دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: در سوره اعراف وقتی خداوند پیامبر(ص) را به انبیای الهی معرفی می‌کند می‌فرماید ایشان همان کسی است که يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ یعنی امر به معروف و نهی از منکر می­‌کند.

وی درباره روایات معصومین خصوصاً امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، دعاهایشان مستجاب نخواهد شد بنابراین تلاش ما باید بر نهادینه کردن این فریضه الهی باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در فضای نظام اداری، فرهنگی و اجرایی ما بسیار سخن می‌گویند، ولی متأسفانه بعضاً در میدان عمل می‌لنگیم؛ امروز سهل‌انگاری مسئولین فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی کشور در تقویت ایمان و اعتقادات نوجوانان و جوانان هیچ توجیه منطقی ندارد.

وی همچنین افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم می‌فرمایند مسئولین ما می‌بایست امیدآفرینی کنند آن هم در سایه امر به معروف و نهی از منکر.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان بیان داشت: بزرگترین تکلیف ما امروز، داشتن بغض و حِقد و کینه علیه جانیان پلید اسرائیل و تبری جستن از این کفار ظالم و ددمنش در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

صدیقی با بیان اینکه امروز وظیفه ما حمایت از مسلمانان بی‌دفاع و بی‌پناه غزه است گفت: اگر اراده‌ای در حمایت نسبت به سرنوشت مسلمان به خصوص آنانی که مظلوم واقع شده‌اند نداشته باشیم به فرمان پیامبر اسلام(ص) (مَن اَصبحَ و لَم یهتَمَّ بِاُمورِ المُسلمین فلیسَ بِمُسلم) مسلمان نیستیم.

وی افزود: ما به اراده الهی ایمان داریم که نصرت وپیروزی از آن دلاورمردان حماس قهرمان خواهد بود «ولینصرنّ الله من ینصره» و همچنین بنا به امیدی که رهبری معظم انقلاب ایجاد فرمودند، پیروزی این ملت ستمدیده قطعی و نزدیک است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر گیلان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طبق ماده 4 کنوانسیون ژنو حمله به اماکن درمانی و بیمارستان‌ها ممنوع است لکن آقای بایدن رئیس جمهور امریکا به جای کمک به معرفی قاتلین کودکان معصوم و زنان بی‌پناه فلسطینی به دادگاه بین المللی کیفری لاهه، با حضور خویش در تل‌آویو، عملکرد رژیم جعلی و سفاک صهیونیزم که به هیچ یک از قراردادها و معاهدات حقوق بشری پایبند نیست را تأیید و حمایت می‌کند.

صدیقی به استناد گزارش شورای امنیت مبنی بر کشته شدن روزانه 420 کودک فلسطینی توسط ارتش اسرائیل افزود: در هیچ یک از مکاتب حقوقی جهان، کودک محکوم به مرگ نیست، لکن متولیان خود فروخته سازمان ملل و شورای امنیت بی خاصیت، شاهد به خاک وخون کشیدن کودکان رنجور توسط چکمه پوشان خون آشام اسرائیل بوده و علیرغم اینکه هیچ وجاهت حقوقی در چارچوب حقوق بین الملل و عرف بین الملل ندارد، اینگونه سکوت اختیار کرده­‌اند.

وی در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: رفتارها و تلاش‌های ایجابی و هدایت گرانه، مقدّم بر برخوردهای سلبی و فیزیکی با هنجار شکنان حجاب است و بزرگترین مخاطره‌ای که در این برخوردها وجود دارد، این است که به پایگاه اجتماعی نظام که منشأ آن قلوب مردم است، آسیب می‌رساند؛ بنابراین می‌بایست رفتارهای ایجابی وارشادی خود را با شرکت در آموزش‌های سازنده و اثرگذار ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که از 15 آبان ماه شروع می‌شود، تقویت کرده تا در امداد رسانی فکری و فرهنگی به جامعه در سایه فریضتین و جهاد تبیین موفقیت های اثربخشی را شاهد باشیم.

در پایان این جلسه، محمد محمدی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، در بین اجتماع کثیری از مسئولین واعضای ستاد شهرستان رضوانشهر معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها