طی سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: تحولات فلسطین؛ عرصه استکبارستیزی/ ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه، پیشاهنگ است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: عرصه کنونی در فلسطین؛ عرصه استکبارستیزی است. اسلام همواره در تقابل با مستکبرین با دو تابلوی مقاومت و سازشگری مواجه بوده است. امت اسلام هر زمان، مقاومت کرده، پیروز و مقتدر بود و هرگاه مسیر سازش را پیش گرفته چکمه طاغوت را در پشت خود احساس کرده است.
کد خبر: ۶۲۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ - 03November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: تحولات فلسطین؛ عرصه استکبارستیزی/ ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه، پیشاهنگ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست تبیینی «فلسطین، مقاومت و استکبارستیزی» ویژه اساتید دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) که در سالن جلسات شهید چمران این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه فلسطین، سرزمین موعود و مقدسی است که باید آزاد شود، اظهار داشت: بنا به فرمایش امام خمینی (ره) اشغالگران سرزمین فلسطین و به طور خاص مسجدالاقصی باید از صفحه روزگار محو شوند. ان‌شاءالله فتح این کشور، مقدمه ظهور باشد.

وی با بیان اینکه امروز همگان شاهد رویارویی دو جبهه کفر و حق در اراضی اشغالی فلسطین هستند، در ادامه یادآور شد: در جبهه کفر به صورت شفاف؛ ظالمان در حال جنایت هستند و در طرف دیگر؛ مجاهدان جبهه حق در راستای دفاع از حقوق خود و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی به میدان آمده‌اند و به تکلیف خود عمل می‌کنند.

اردوکشی ضد صهیونیستی مردم دنیا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هرچقدر رسانه‌های دنیا و برخی از افراد مشهور، دهان به کنیه بگشایند و عقده‌گشایی کنند؛ اما هر بیننده‌ای که دارای وجدانی بیدار باشد، وقتی صحنه‌های جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را می‌بیند با درکی مبتنی بر منطق که از شرایط منطقه دارد در مورد چرایی مقاومت مردم غزه قضاوت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه بعد از حمله ناجوانمردانه اسرائیل به غزه، وجدان جهان بیدار شد و مسئله فلسطین به مسئله‎ای مهم برای سایر ملل جهان تبدیل شد، افزود: امروز اردوکشی بی‌نظیری بر علیه اسرائیل در دنیا شکل گرفته است؛ به طوری که در مراکز شرارت‌های دنیا، مثل آمریکا و انگلیس، شاهد هستیم که مردم با حکومت‌های استکباری آن کشورها همراه نیستند و بر علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ مبنی بر غیرقابل ترمیم بودن شکست اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در عملیات «طوفان الاقصی» تصریح کرد: این مفهوم، در عرصه‌های نظامی و امنیتی یک مفهوم دقیقی است و نشان از رخنه‌ای دارد که به جبهه دشمن وارد شده است. حامیان اسرائیل طی سال‌های متمادی با استناد به سامانه گنبد آهنین و جنگ شش روزه اعراب و رژیم صهیونیستی این طور القا می‌کردند که اسرائیل یک ارتش شکست‌ناپذیر است. علاوه بر این؛ مدعی بودند رژیم اشغالگر قدس دارای هشت لایه اطلاعاتی است که این رژیم را نفوذناپذیر می‌کند اما زیر پوست اسرائیل یک گروه چریکی، با انجام یک کار اطلاعاتی دقیق و رعایت اصول حفاظتی، این ادعا را به چالش کشید.

حملات موشکی رژیم اشغالگر قدس انتقام شکست در عملیات طوفان الاقصی

وی تأکید کرد: امروز اسرائیل مانند یک حیوان درنده به جان مردم بی‌گناه و مظلوم غزه و فلسطین افتاده تا ثابت کند در حال انتقام‌گیری از تلافات عملیات «طوفان الاقصی» است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی ۷۵ سال است که مشغول جنایت و اشغال اراضی فلسطین است، ابراز داشت: رزمندگان و مجاهدان فلسطینی در کنار سایر رزمندگان جبهه مقاومت در آمادگی کامل به سر می‌برند تا به محض تشدید فشار دشمن، جبهه مقاومت از سوی دیگر بر اسرائیل فشار وارد کند. اقدامات دیپیلماتیک ایران در کشورهای مختلف با محوریت وزارت امور خارجه، اقدامات انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان در مواجهه با رژیم صهیونیستی و حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه و عراق توسط حشدالشعبی و سایر گروه‌های مبارز از جمله این موارد است.

این مسئول با اشاره به اینکه جنایات اسرائیل در مناطق عملیاتی به حداقل رسیده است، خاطرنشان کرد: امروز، رژیم صهیونیستی از مواجهه با مبارزان فلسطینی عاجز است به همین دلیل؛ اقدامات تلافی‌جویانه خود را علیه مردم غزه بکار می‌بندد. در دوران دفاع مقدس شاهد اینگونه عملکرد از سوی ارتش بعث بودیم که برای نمونه می‌توان به شهر اسلام‌آباد غرب اشاره کرد که در مقاطع مختلف از سوی رژیم بعث عراق مورد حمله قرار می‌گرفت.

فلسطین عرصه استکبارستیزی

یوسفعلی‌زاده در ادامه صحبت‌های خود ضمن اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: عرصه کنونی در فلسطین؛ عرصه استکبارستیزی است. اسلام همواره در تقابل با مستکبرین با دو تابلوی مقاومت و سازش‌گری مواجه بوده است. امت اسلام هر زمان، مقاومت کرده، پیروزی و مقتدر بود و هرگاه مسیر سازش را پیش گرفته چکمه طاغوت را در پشت خود احساس کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت خود؛ نقش مردم ایران در مواجهه با عملیات «طوفان الاقصی» و به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین در روزهای اخیر را در سه محور امتی، ملی و محلی توصیف کرد و یادآور شد: در بُعد امت؛ همین قدر که دردمند مظلوم و بر علیه ظالم هستیم و احساس داریم، خوب و ارزشمند است. در بخش ملی هم؛ بدون شک امروز ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، پیشاهنگ است چراکه بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ دست این مبارزان و مجاهدان فلسطینی توسط سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» پر شده است.

ارتقای بصیرت جامعه هدف یک ضرورت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه بیان داشت: در سطح ملی رسالتی که بر دوش ما است سربازی مقتدی خود و نظام جمهوری اسلامی ایران است، با این حرکت همراه شده و دچار افراط و تفریط نشویم به بیان دیگر نه مثل برخی افراد غافل یا مغرض، حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین را محکوم کنیم و نه مثل برخی هواداران جبهه مقاومت در داخل بگوییم چرا ایران به اسرائیل حمله نمی‌کند؟! هر اقدامی کوبنده‌ای مراحلی دارد به طوری که اگر در شورای امنیت ملی اقدامی مثل موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق در پاسخ به شهادت سپهبد سلیمانی، به تصویب برسد؛ این تصمیم باید توسط فرمانده معظم کل قوا تأیید تا بتوان آن را عملیاتی کرد.

وی در تشریح بعد محلی مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین یادآور شد: باید بکوشیم بصیرت‌ جامعه هدفی که با آن در ارتباط هستیم، مثل دوستان و آشنایان، ارتقا پیدا دهیم؛ بر همین اساس اقداماتی که در این راستا صورت می‌گیرد باید با فهم دقیق و تبیینی باشد و از برخوردهای تحکمی باید پرهیز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار