بازگشت شهید آزاده پس از ۳۴ سال به زادگاهش

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل گفت: شهید جاویدالاثر آملی پس از ۳۴ سال با احراز هویت به زادگاهش در آمل بازمی‌گردد.
کد خبر: ۶۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ - 18December 2015

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، احمد سیفیانعمران، با اشاره به هویت شهید بیژن حافطی از شهدای این شهرستان بیان کرد: این شهید سرباز وظیفه لشکر ۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرگان بوده که در تاریخ سوم آبان سال ۱۳۵۹ بین آبادان و ماهشهر توسط نیروهای بعثی به اسارت گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه شهید حافظی بهاستناد گفتههای مسئولان کشور عراق در سال ۶۰ بههمراه ۱۰ اسیر ایرانی از بند اسارت آزاد شدند، بیان کرد: از این تعداد آزاد شده یک نفر جان سالم برده و شهید حافظی بین دو شهر آبادان و ماهشهر بههمراه دیگر پیکر شهدا از سوی گروه تفحص در سال ۱۳۹۰ پیدا شد.

سیفیانعمران ادامه داد: این شهید آملی که سالها پیش به خانوادهاش بهعنوان مفقودالاثر اعلام شده بود به نام شهید معرفی شد.

این مسئول با اعلام اینکه در سال ۹۰ این شهید بهعنوان شهید گمنام در گلزار شهدای بهشتزهرا تهران تشییع و به خاک سپرده شد، گفت: شهید حافظی پس از انجام آزمایشات مختلف DNA در تهران و با توجه به دریافت آزمایش DNA از خانواده شهدای مفقودالجسد نتایج به دست آمده پس از تطبیق لازم در داخل و خارج کشور حاصل شد تا هویت شهید بیژن حافظی اعلام شود.

وی با بیان اینکه شهادت وی پس از تأیید آزمایش و تطبیق با خانوادهاش طی دیداری با ایشان اطلاعرسانی شد، افزود: هماکنون با هماهنگی لازم با خانواده شهید حافظی و طی مراحل شرعی و قانونی از سوی نماینده ولی فقیه ارتش جمهوری اسلامی ایران انتقال آن به شهرستان آمل انجام خواهد شد.

سیفیانعمران خاطرنشان کرد: بهزودی پیکر شهید بیژن حافظی از مداحان اهلالبیت(ع) در این شهرستان به دست مردم ولایتمدار و شهیدپرور آمل تشییع و خاکسپاری میشود.

رئیس بنیاد شهید آمل تصریح کرد: این شهرستان از زمان شکلگیری انقلاب اسلامی تا به امروز یکهزار و ۴۰ شهید نثار نظام جمهوری اسلامی کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها