وزیر بهداشت: ۲۵ هزار متخصص حوزه بهداشت و درمان استخدام می‌شود

عین‌اللهی گفت: ۲۵ هزار مجوز استخدام (متخصص حوزه بهداشت و درمان) هفته قبل صادر شد که ۱۲ هزار نفر آن به حوزه پرستاری اختصاص دارد
کد خبر: ۶۲۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 03November 2023

وزیر بهداشت: ۲۵ هزار متخصص حوزه بهداشت و درمان استخدام می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر استانی حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور به کردستان در برنامه زنده شبکه کردستان اظهار داشت: با برداشتن سقف پرداخت به پزشکان شاغل در مراکز دولتی ماندگاری متخصصان در این بخش افزایش یافت و این روند تشویقی در سایر حوزه‌ها هم تشدید می‌شود.

عین‌اللهی به رویکرد وزارت بهداشت و درمان در خصوص سیاست‌های تشویقی پزشکان و متخصصان گریزی زد و گفت: در حوزه ماندگاری پزشکان سقف پرداخت را برداشتیم و بر این اساس هر پزشکی به هر میزان کار کند، حقوق دریافت م کند.

به گفته وزیر بهداشت، مجلس مصوبه سقف پرداخت را امسال تصویب کرد و سال گذشته هم در شورای پول و دستمزد مصوب شده بود که اگر پزشکان تمام وقت شوند می‌توانند در بخش دولتی دو برابر حقوق بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست کلی دولت این است که خدمات پزشکی را در بخش دولتی با محور کاهش هزینه بیماران افزایش دهد، برای رشد ضریب تخت هم مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اضافه کرد: ۲۵ هزار مجوز استخدام متخصص حوزه بهداشت و درمان هفته قبل صادر شد که ۱۲ هزار نفر آن به حوزه پرستاری اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی به ویژه در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر ۲۶۵ پزشک متخصص به کردستان اضافه شده است گفت: این مهم نشان از حمایت وزارتخانه در تامین نیروی تخصصی حوزه بهداشت و درمان استان‌ها دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۷۰ فوق تخصص و ۲۲۰ دندانپزشک در کردستان فعالیت می‌کنند و تامین نیروی تخصصی در کردستان با سرعت در حال انجام است.

عین‌اللهی افزود: باید با پیشرفت حوزه خدمات تخصصی و فوق تخصصی اعتماد مردم به مراکز درمانی در کردستان افزایش یابد.

وی عنوان کرد: در تلاشیم با تجهیز استان به امکانات مناسب مردم را از رفتن به خارج منطقه برای کار‌های درمانی بی‌نیاز کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تخلفات پزشکی هم تصریح کرد: نظارت دانشگاه در این حوزه برقرار است و متخلفان که البته اندک هستند به قوه قضاییه معرفی می‌شوند زیرمیزی و مبلغ خارج از تعرفه از دیدگاه ما تخلف است و در بازرسی‌های به عمل آمده متخلفان به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

عین اللهی فعال شدن و توسعه مراکز درمانی دولتی را سیاست رقابتی وزارت بهداشت دانست و افزود: با افزایش کیفیت هزینه درمان را کاهش و از پرداخت مبالغ غیر متعارف از جیب مردم جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار