مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

مدرسه نقطه ثقل نظام و همچنین نقطه دشمنی دشمنان است

«وزیری» گفت: مدرسه نقطه ثقل نظام و همچنین نقطه دشمنی دشمنان است و مدرسه یک نقش حیاتی و راهبردی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم تعلیم تربیت است.
کد خبر: ۶۲۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ - 03November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، سید «جمال وزیری» مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ظهر آدینه در آئین رونمایی از دستاورهای طرح شهید عجمیان، قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان به میزبانی دبستان مقداد سرخه اظهار داشت: امروز شاهد حملات ددمنشانه رژیم نامشروع صهیونیستی علیه مردم فلسطین و به‌ویژه مردم غزه هستیم و همچنان مردم غزه مقاوم هستند و شعار محور مقاومت، مبارزه با استکبار و ظلم و ستم است که سایه این مقاومت تمام جهان را در بر گرفته است و در آینده‌ای نه چندان دور مرگ اسرائیل را شاهد باشیم.

وزیری افزود: مدرسه آئینه آینده جامعه و محل پس انداز نیروی انسانی بوده و به عنوان سنگر برای ما تلقی می‌شود، بنابراین مدرسه یک نهاد راهبردی است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدرسه نقطه ثقل نظام و همچنین نقطه دشمنی دشمنان بوده و لذا لازم است برای مدرسه برنامه داشته باشیم، گفت: مدرسه یک نقش حیاتی و راهبردی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم تربیت است.

وی افزود: در مکتب غرب فقط انسان تحصیل کرده پرورش می‌یابد اما در مکتب تربیتی اسلام، انسان کامل، واجد همه ارزش‌های انسانی است.

وزیری با بیان اینکه هدف نظام جمهوری اسلامی رسیدن به حیات طیبه سند تحول بنیادین است، افزود: در طرح شهید عجمیان صرفاً شاداب سازی و بهسازی فضای فیزیکی مدارس مدنظر نیست بلکه دارای اهداف متعددی است که یکی از مهمترین اهداف، کمک به ارتقای علمی دانش آموزان در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی، نقش معلم را محدود به کلاس درس ندانست و نقش آن‌را همه جانبه توصیف کرد، گفت: وظیفه داریم به مسائل فیزیکی کلاس و تربیتی دانش آموزان به عنوان یک بسته تربیتی نگاه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ظرفیت مهم انجمن اولیا و مربیان در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت گفت: مدیران مدارس نباید متکی به اعتبارات دولتی باشند و از ظرفیت دانش آموزان، گروه‌های جهادی و اولیا هم باید بهره برد.

وزیری افزود: طرح شهید عجمیان در ۲۴۰ مدرسه استان، با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس در زمینه‌های رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و دانش‌آموزان در حال اجرا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها