وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی و معیشتی و جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر است

«اسماعیلی» نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حل مسائل صنفی و معیشتی، تأمین زیرساخت‌ها و مهم‌تر از همه جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر دانست و گفت: این مهم باید متناسب با جهت‌گیری‌های کلان انقلاب اسلامی باشد و این محور فعالیت را با جدیت دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ - 04November 2023

نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی و معیشتی و جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (شنبه) در دیدار با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در دولت فعالیت‌های فرهنگی هنری از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود اما همه دستگاه‌ها همکار ما در توسعه حوزه فرهنگ هستند.

وی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی به‌صورت عریان و دقیق با دشمنان خارجی در حوزه فرهنگ درگیر است و اگر فتنه سال گذشته را مرور کنید این اتفاق به راحتی قابل مشاهده است، بیان داشت: دشمن دقیقا در حوزه فرهنگ ایستاد و چهره‌هایی هم که به عنوان سرآمدان جریان رقیب ظهور و بروز پیدا کردند و در مقابل انقلاب و مردم ایستادند، سابقه فعالیت‌های هنری داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بدون اینکه از این مسئله گزندی به حوزه فرهنگ و هنر کشور وارد شود، ما این تهدید را به فرصت حضور چهره‌های انقلابی و بیان و نمایش فعالیت‌های انقلابی تبدیل کردیم لذا مسیر حوزه فرهنگ و هنر با یک نگاه متعالی در حال حرکت است.

اسماعیلی شعار دولت سیزدهم را «عدالت فرهنگی» ذکر کرد و افزود: معنای «عدالت فرهنگی» به این صورت تبیین شده که بتوانیم در همه بخش‌های کشور فضایی را فراهم کنیم که استعدادهای اهالی فرهنگ، رسانه و اصحاب قرآنی و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شکوفا شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت به حوزه فرهنگ در عرض سایر فعالیت‌ها نیست بلکه فرهنگ زیربنا است، تصریح کرد: وقتی شخصیتی همچون رئیس‌جمهور که فرد حوزوی، معتقد به آرمان‌های امام و رهبری در این جایگاه قرار دارد طبیعتا ما نیز همین مشی را دنبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حل مسائل صنفی و معیشتی، تأمین زیرساخت‌ها و مهم‌تر از همه جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر دانست و گفت: این مهم باید متناسب با جهت‌گیری‌های کلان انقلاب اسلامی باشد و این محور فعالیت را با جدیت دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی به مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: از دیروز طی جلساتی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان، دغدغه‌ها و مطالبات در حوزه فرهنگ و هنر مطرح شد و ما هم قول دادیم که بخش مهمی از این توقعات را برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی با حمایت و ارشادهای نماینده ولی فقیه و پشتیبانی‌های استاندار از دو سال گذشته گام‌های خوبی برداشته شده و حرکت‌های خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، بودجه خاصی را در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار خواهیم داد و تلاش می‌کنیم به رغم همه محدودیت‌هایی که داریم این بودجه در ماه‌های آینده به استان‌ها برسد و تحول جدی برای تامین نیازهای بخش فرهنگ را به وجود بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار