در مراسم نظم جدید بین‌المللی در سایه مسئله فلسطین و مبارزه با استکبار؛

‌نماینده جهاد اسلامی در ایران: آمریکا جنگ غزه را هدایت می‌کند/ مسئله آزادی بیان در غرب کاملا دروغ است

ابوشریف گفت: آمریکا جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را هدایت می‌کند و به منطقه غرب آسیا سیطره دارد.
کد خبر: ۶۲۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 04November 2023

‌نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین: آمریکا جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را هدایت می‌کندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در مراسم نظم جدید بین‌المللی در سایه مسئله فلسطین و مبارزه با استکبار که صبح امروز (شنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، درباره تحولات فلسطین، اظهار داشت: آمریکا جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را هدایت می‌کند و به منطقه غرب آسیا سیطره دارد.

ابوشریف با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که خارج از بلوک غربی آمریکایی حرکت می‌کند، ادامه داد: ایران پس از ۴۰ سال به پیشرفت‌های بالایی رسیده که امروزه حتی یک مستشار غربی در ایران وجود ندارد و این نتیجه مقاومت و اتکاء به توان داخل و تلاش دانشجویان و نخبگان ایرانی است که موجب این پیشرفت‌ها شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد: در زمان شاه ملعون تصمیماتی که اتخاذ می‌شد توسط سفارت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس دیکته می‌شد و مردم ایران هیچ نقشی در آن نداشتند؛ امروز اکثر کشور‌های منطقه از جمله اردن، بحرین عربستان سعودی و ... همین وضعیت را دارند و تصمیم‌گیری در مورد مسائل گوناگون در دست خودشان نیست؛ همچنین انگلیس، فرانسه، آلمان خودشان قادر به تصمیم‌گیری نیستند و دستورات از جای دیگر به آن‌ها دیکته می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که تصمیم‌گیری با خودش است، یادآور شد: کسی نمی‌تواند هیچ تصمیمی را به ایران دیکته کند و خود این کشور دارای استقلال است.

ابوشریف تاکید کرد: ایران بهای بالایی را برای تصمیم‌گیری پرداخت کرده است، چرا که ۴۰ سال مقاومت، محاصره اقتصادی و جنگ تحمیلی را تحمل کرد. آمریکا هر کاری کرد تا ایران از تصمیم‌گیری مستقل سیاسی خود دست بردارد، اما موفق نشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با تاکید بر اینکه جنگ امروز غزه تصمیم و دستاورد آمریکایی‌ها است، اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند گروه‌های مقاومت را نابود کنند و پس از مدتی از این اندیشه عدول کردند و اندیشه تضعیف جنبش‌های مقاومت در بالاترین سطوح را دارند؛ به همین دلیل ما سکوت مرگبار کشور‌های عربی را شاهد هستیم؛ فلسطین یک مساله مهم برای اسلام و یک مساله راهبرد امنیتی است.

ابوشریف گفت: در موضوع جنگ غزه، ۲۱ کشور عربی جرات نکردند یک کامیون کمک را به غزه بفرستند؛ درحالی‌که خودشان بزرگترین تولید کننده نفت هستند؛ این سکوت کشور‌های عربی نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آن‌ها است، چرا که مراکز درمانی نیاز به سوخت دارند و این جای تاسف دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دستاورد‌های زیادی به دست آورده و در مقابل غربی‌ها تسلیم نشده است، تاکید کرد: ایران اسلامی به رغم محاصره غزه به آنجا اسلحه فرستاد و تمام آموزش‌ها و فناوری ساخت تسلیحات و ساخت پهپاد و ... به رزمندگان مقاومت با تلاش ایران صورت گرفته است.

ابوشریف افزود: ایران با تمام قدرت این کار را انجام داد و در سال ۲۰۱۲ میلادی اولین موشک شلیک شده به سمت تل‌آویو موشک فجر ایرانی بود و زدن تل‌آویو تصمیم بزرگی بود.

ابوشریف تصریح کرد: از شما می‌خواهم قدر نعمتی که خداوند متعال به شما داده را بدانید و تصمیم‌گیری مستقل یک ویژگی بالاست، زیرا تحت سیطره دولت‌های ظالم قرار نداریم.

وی با بیان اینکه حزب‌الله به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و جایگاه بالایی در غرب آسیا دارد، گفت: حزب‌الله لبنان مستقل است و این جایگاه را با مقاومت و ایمان بدست آورده است؛ سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله بیش از تعداد یک مسابقه جام جهانی ببیننده داشت و این به خاطر مقاومت و مجاهدت سید حسن است که توانست این جایگاه اساسی و بالا را در منطقه بدست بیاورد.

ابوشریف گفت: من کنفرانس سران عرب را حتی دنبال نمی‌کنم و اما سخنرانی سید حسن را لحظه به لحظه دنبال می‌کنم؛ ارزش این جایگاه به خاطر تصمیم‌گیری سیاسی و مستقل و صادقانه سید حسن نصرالله است.

وی افزود: قدر دستاورد‌هایی که دارید را بدانید و اجازه ندهید هدر برود و آن را نشر دهید و این فرصت تاریخی در بازنگری افکارمان است همانطور که خیلی از جوانان در غرب آن را انجام دادند.

ابوشریف گفت: امروز فضا برای منتشر کردن افکارمان مناسب است تا آمریکا را افشا، قرآن، اسلام و مشکلات جهان اسلام و ظلم‌ها را تبیین کنیم و مشکلات موجود در منطقه را برای جوانان توضیح دهیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران اضافه کرد: الان در غزه پیروزی خون بر شمشیر را دیدیم؛ بسیاری از پیروزی‌های مقاومت به خاطر خون‌هایی است که ریخته می‌شود؛ امروز در غزه شاهد جنایات غیرعادی هستیم؛ سیاست‌مداران غربی از جنایت‌های عزه شوکه شدند؛ حتی بایدن و وزرای دیگر کشور‌ها از این همه خون‌ریزی در غزه در شوک هستند.

ابوشریف با بیان اینکه مسئولیت تمام جنایات غزه به عهده آمریکا است، یادآور شد: جنایات غزه با چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی شروع شد و اهداف منتخب آمریکایی‌ها است؛ این یک جنگ آمریکایی است و تمام بمب‌ها و هواپیما‌ها مورد استفاده در این جنگ آمریکایی هستند؛ ۲۵ هزار تن مواد منفجره علیه نوار غزه استفاده شده که معادل دو بمب اتمی است و این در حالی است که مساحت غزه ۳۶۰ کیلومتر مربع است.

وی تاکید کرد: همه باید آگاه شوند و آگاهی خود را نسبت به ماهیت آمریکایی‌ها حفظ کنند؛ جنگ غزه موجب شد تمام پرده‌ها کنار رود و همه فهمیدند در آمریکا چیزی بنام آزادی و حقوق بشر وجود ندارد و به عنوان نمونه آن حجم جنایاتی است که در عزه انجام می‌شود.

ابوشریف افزود: امروز برای همه ثابت شده که چیزی به عنوان حقوق بشر در آمریکا وجود ندارد چرا که این کشور، کشوری جنایتکار است و نمونه اقدامات آن را در جنگ‌های هیروشیما؛ ویتنام، عراق، سوریه و افغانستان مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار کودک در غزه به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: صدای آمریکا به دنبال این جنایت در نیامده است و این نشان می‌دهد که آمریکا خود جنایتکار و حامی آن در عزه است؛ در آمریکا قانون جنگل حاکم است و تمام صحبت‌های آن‌ها دروغ است.

ابوشریف در پایان درباره ادعای غربی‌ها پیرامون آزادی نیز گفت: مساله آزادی بیان در غرب کاملا دروغ است و در غزه این مساله کاملا ثابت شده است. در غرب مطبوعات بایکوت هستند و جرات بیان جنایات غزه را ندارند و شاهد هستیم که برخی را به خاطر حمایت از غزه از محل کار اخراج کردند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار