امام جمعه موقت شاهرود:

طوفان‌الاقصی هیمنه صهیونیست‌ها و آمریکا را درهم‌ شکست

حجت الاسلام «نظری» گفت: طوفان‌الاقصی هیمنه صهیونیست‌ها و آمریکا را درهم‌ شکست و اراده خداوند از طریق جبهه مقاومت، مسلمانان و اهل توحید تحقق یافت.
کد خبر: ۶۲۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ - 04November 2023

به گزارش  دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام  و المسلمین «احمد نظری» امام جمعه موقت شاهرود امروز در سخنرانی آیین گرامیداشت روز ۱۳ آبان که با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان، اقشار مختلف مردم و مسئولان در خیابان ۲۲ بهمن شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین ادیان الهی به‌ویژه مسلمانان شیعه و سنی هستند، اظهار داشت: امروزه شاهد شکل‌گیری وحدت انسانی، ادیانی و اسلامی در سطح جهان هستیم.

این مسئول افزود: یکی از وعده‌های قطعی خداوند متعال در قرآن کریم تحقق جامعه آرمانی امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه جهان بینی توحیدی در جامعه آرمانی حاکمیت دارد، عنوان کرد: حاکمیت اصول و ارزش‌های انسانی، برچیده‌شدن ظلم، فساد و خشونت بر پایه عدالت توأم با محبت، و کنارزدن موانع، از جمله عواملی است که جامعه جهانی برای شکل گیری جامعه آرمانی به آن نیاز دارد.

حجت الاسلام نظری به شعار ۱۳ آبان امسال «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» اشاره کرد و گفت: آمریکا، سران اروپا و به ویژه صهیونیسم بین‌المللی از جمله موانع بزرگی هستند که امروزه در راه شکل‌گیری جامعه آرمانی وجود دارد.

امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: محوری بودن ولایت فقیه، حضور و ظهور امام زمان (عج) بر پایه امنیت جهانی و در نهایت گسترش علم و دانش، بخشی از ویژه‌گی‌های جامعه آرمانی است.

وی به سالگرد تبعید امام خمینی‌(ره) در سال ۴۳ به ترکیه اشاره کرد و افزود: این تبعید به دنبال اعتراض شدید امام‌(ره) به لایحه مصونیت آمریکایی‌ها انجام شد که به نام «کاپیتولاسیون» معروف است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ گفت: رویداد دیگر سیزدهم آبان تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ توسط پیروان خط امام خمینی‌ (ره) است که به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تمامی حوادث قبل و بعد از انقلاب و همچنین مسئله فلسطین یک وجه مشترک دارند، ابراز داشت: با ایستادگی در راه انقلاب به دنبال آن جامعه آرمانی هستیم که خداوند متعال از همه اهل توحید و مسلمانان انتظار دارد.

وی به کودک‌کشی در فلسطین اشغالی توسط رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و افزود: طوفان الاقصی هیمنه صهیونیست‌ها و آمریکا را درهم‌ شکست و اراده خداوند از طریق جبهه مقاومت، مسلمانان و اهل توحید تحقق یافت.

امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: وسیله دیگری که تحقق جامعه آرمانی به آن نیاز دارد، ایمان و اراده قوی است که رهبر معظم انقلاب آن را محرک عظیم جهانی برشمردند.

این مسئول ایستادگی در راه ایمان را ضروری خواند و گفت: داشتن اراده قوی و همچنین صبر و استقامت که همگان باید در راه رسیدن به جامعه آرمانی داشته باشند.

تجلیل از دانش‌آموزان برتر در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی و هنری، برگزاری سرود حماسی، راهپیمایی از خیابان شهدا تا میدان ساعت و همچنین قرائت قطعنامه، از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار