دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

موضع‌گیری جدید حزب‌الله لبنان در جنگ غزه/ اتحاد گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک گروه مقاومت خود را بخشی از جنگ در راه فلسطین می‌داند و بر اساس اهداف و ایدئولوژی خود هیچ تفاوتی بین آزادی فلسطین، لبنان و منطقه قائل نیست.
کد خبر: ۶۲۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 05November 2023

حزب‌الله بخشی از جنگ در راه فلسطین استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: صبح روز ۱۵ مهرماه مردم منطقه روز خود را با خبر انجام عملیات طوفان‌الاقصی آغاز کردند؛ عملیاتی که در همان ساعات ابتدایی که ضربه‌ای بزرگ و کاری به رژیم صهیونیستی زد و غافلگیری صهیونیست‌ها در برابر آن شکست بزرگی برای نهاد‌ها و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم اشغالگر و نامشروع شده است.

اما از فردای این روز، یعنی از دومین روز انجام عملیات طوفان‌الاقصی شاهد بودیم که حزب‌الله لبنان به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های مقاومت منطقه حمایت و پشتیبانی خود را از انجام این عملیات اعلام کرد و بر حق گروه‌های مقاومت فلسطینی در مبارزه با دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

در حقیقت این موضوع به خوبی نشان‌دهنده آن است که گروه‌های مقاومت منطقه فارغ از مرز و جغرافیا در اهداف و آرمان‌های تشکیل‌دهنده این گروه‌های مقاومت که همانا مبارزه با ظلم و ستم و ایستادگی در برابر غده سرطانی رژیم صهیونیستی است باهم اشتراک نظر دارند و هم عقیده هستند.

حال اینکه از فردای انجام عملیات طوفان‌الاقصی شاهد بودیم که حزب‌الله لبنان حملات خود را علیه نظامیان رژیم صهیونیستی و مقر‌های آنان در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی آغاز کرد و روز به روز بر دامنه این حملات نیز افزوده می‌شود. موضوع که نشان از این مهم دارد که حزب‌الله گروه‌های مقاومت فلسطینی را در نبرد با رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر آن تنها نگذاشته است.

البته موضوع مهم در اینکه حزب‌الله بخشی از جنگ در راه فلسطین هست این است که با یک شیب مشخص و صعودی شاهد افزایش درگیری‌ها مابین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هستیم. ضمن اینکه این افزایش تنش و درگیری‌ها به صورتی است که تا امروز بیش از ۵۰ رزمنده مقاومت در درگیری‌هایی که مابین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی ایجاد شده به شهادت رسیدند.

اما حزب‌الله لبنان هم نشان داده که در برابر دشمن صهیونیستی اصلا دست و پا بسته نیست و با انجام عملیات‌های مختلف در مرز با رژیم صهیونیستی تا کنون تلفات انسانی فراوان و قابل توجهی را به این رژیم اشغالگر وارد آورده است. ضمن اینکه در فیلم‌هایی هم که در رسانه‌ها از درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی منتشر شده است می‌بینیم که در حوزه خسارات مادی نیز این رژیم نامشروع و اشغالگر ضربات سخت و دردناکی را از رزمندگان حزب‌الله لبنان دریافت کرده است.

از طرف دیگر درگیری‌های اخیر مابین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی موجب شده است تا ۲۷ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از ۲۸ شهرک مرزی با لبنان خارج شوند. ضمن اینکه به دنبال افزایش معنادار سطح درگیری‌های میان دو طرف روند تخلیه ۲۳ هزار شهرک‌نشین دیگر از شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» نیز آغاز شده و به پایان رسیده است.

بر همین اساس هم اگر به موضوع تخلیه شهرک‌نشینان صهیونیست از شهرک‌های اشغالی هم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که همین امر هم فشار بسیار زیاد و فراوانی را بر سران و مقامات تل‌آویو وارد می‌کند. موضوعی که دست‌کم در کوتاه مدت موجب می‌شود تا سران رژیم صهیونیستی با چالش‌های فراوان و متعددی هم در داخل و هم در خارج از سرزمین‌های اشغالی روبرو شوند که این امر شرایط فعلی را برای آن‌ها در جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی بسیار سخت و دشوار می‌کند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که حزب‌الله برای از بین بردن طرح‌های رژیم صهیونیستی همیشه در میدان است و کشور‌های غربی باید با وارد آوردن فشار‌های لازم به رژیم صهیونیستی این جنگ را متوقف کنند تا گسترش پیدا نکند. زیرا اگر چنین نشود نمی‌توانند مانع از گسترش این جنگ در جبهه‌های دیگر شده و دیر یا زود سایر گروه‌های مقاومت منطقه با رژیم صهیونیستی درگیر می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها