فرمانده انتظامی مشهد:

کلاهبرداری ۵۵۰ میلیون ریالی با ترفند ارسال پیامک به‌روزرسانی همراه بانک

سرهنگ «نگهبان» گفت: متهم کلاهبرداری ۵۵۰ میلیون ریالی که با ترفند ارسال پیامک به روز‌رسانی همراه‌بانک اقدام به برداشت وجه به صورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ - 05November 2023

کلاهبرداری ۵۵۰ میلیون ریالی با ترفند ارسال پیامک به‌روزرسانی همراه بانکبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ «احمد نگهبان» فرمانده انتظامی مشهد در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت پیامکی در خصوص بروزرسانی نرام‌افزار همراه بانک برای وی ارسال شده که پس از کلیک بر روی آن و انجام عملیات بروزرسانی متوجه شدم علاوه بر این که این اپلیکیشن خدمات بانکی ارائه نمی‌کند، کل موجودی حسابم که ۵۵۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سو استفاده از نام همراه بانک و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه علاوه بر سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، با دسترسی به پیام ها، رمز یک بار مصرف را نیز شنود و جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

نگهبان گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد به کاربران اینترنت توصیه کرد؛ شهروندان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود و برورزرسانی نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتور‌های جست‌وجوگر استفاده نکنند، شهروندان همچنان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان درمیان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار