رئیس سازمان اوقاف:

۶۵ درصد کامنت‌های جهان به‌سود مظلومین غزه است/ دشمن درحال استعمار علمی است

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه ۶۵ درصد کامنت‌های جهان به‌سود مظلومین غزه است، گفت: جوانان و نوجوانان ما در ۱۳ آبان استعمار و استکبار علمی را عقب زدند لذا رشد دانش‌آموزان درشرایط کنونی نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۶۲۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ - 06November 2023

 

۶۵ درصد کامنت‌های جهان به‌سود مظلومین غره است/ دشمن درحال استعمار علمی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آئین اختتامیه شصت‌ویکمین سال جایزه البرز صبح امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس‌سازمان اوقاف و امور خیریه و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدا، حیدر ارشدی حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع مظلوم فلسطین خصوصا کودکان و زنان و زیرساخت‌های علمی و مدارس و مراکز بهداشتی را محکوم کرد و گفت: حسینعلی البرز تمام اموال خود را برای تشویق دانش‌آموزان و دانشمندان ایرانی وقف کرده است و نیم قرن از عمر جایزه نوبل ایرانی می‌گذرد تا ایران اسلامی در نقطه اوج باشد.

وی با بیان اینکه صدها نفر از این جایزه بهره گرفته است، تصریح کرد: مقارن با ۶۱ سالگی تاسیس این جایزه از دانش‌آموزان برتر تقدیر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه ۴۲ دانش‌آموز برتر در جایزه البرز معرفی می‌شوند، تصریح کرد: در مجموع امسال بیش از دو میلیارد جایزه برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است.

سپس، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی با بیان اینکه در قرآن تصریح شده است کسی که عالم است، خداترس می‌شود، گفت: اینجا منظور این است انسانی که احساس عبودیت و بندگی و احتیاج در برابر خداوند خالق هستی می‌کند، خداترس می‌شود.

وی به بیانات اولیا دین درخصوص علم پرداخت و تصریح کرد: پدر و مادر و رفتار نیک خانواده و تربیت درست خانواده‌ها دانش‌آموزان را به مسیر علم می‌کشاند.

رئیس سازمان اوقاف به اتفاقات اخیر در سرزمین فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه استعمار و استکبار علمی درحال انجام است، افزود: ۶۵ درصد کامنت‌های جهان به‌سود مظلومین غزه است. نظام سلطه‌ی معتقد است ما حق تولید علم ندارم اما ما باید سر از این پوسته بیرون بزنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی بومی‌سازی علم را برکت انقلاب اسلامی دانست و مدیون مبارزه در ۱۳ آبان دانست و تاکید کرد: جوانان و نوجوانان ما در ۱۳ آبان استعمار و استکبار علمی را عقب زدند لذا رشد دانش‌آموزان درشرایط کنونی نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه باید خودمان تلاش و کوشش کنیم و اندیشه خودمان مولد علم باشد و قله‌ها را فتح کنیم، تصریح کرد: متوکل باش چون توکل مهم‌تربن سرمایه مومن است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطالعه تاریخ را صبوری دانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان باید تاریخ را مطالعه کنند چون افراد بی‌کفایت مسئولیت‌های بلندی را در اختیار داشتند. ما در ایران در شرایطی قرار داشته‌ایم که افرادی در کشورمان جلسه داشتند ولی شاه ایران را راه نمی‌دانند و این نشان از بی‌کفایتی است که باید درباره آن تاریخ را مطالعه کرد؛ تلاش دانش‌آموزان باید برای رسیدن به کمال برای بهتر زیستن باشد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار