گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل:

«اسرائیل» علیه یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می‌جنگد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی نه با یک کشور بلکه با یک ملت در سرزمین اشغال شده آن‌ها می‌جنگد.
کد خبر: ۶۲۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ - 06November 2023

«اسرائیل» علیه یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می‌جنگدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: ما شاهد فروپاشی سیستم‌های بهداشتی در غزه هستیم و این مساله نشان دهنده حجم فاجعه کنونی در این منطقه است.

وی در ادامه افزود: اسرائیل با یک کشور دیگر نمی‌جنگد بلکه با یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می‌جنگد.

از سوی دیگر آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: ما به دلیل قطع راه‌های ارتباطی نمی‌توانیم با نیرو‌های خود در غزه تماس برقرار کنیم.

در همین راستا سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد: ما نسبت به قطع مجدد راه‌های ارتباطی و تماس‌ها در نوار غزه همزمان با حملات شدید علیه این باریکه به شدت نگران هستیم.

۲ روز قبل نیز نهاد‌های وابسته به سازمان ملل در بیانیه مشترک با انتقاد از وضعیت انسانی در غزه، خواستار توقف جنگ در این باریکه شدند.

در این بیانیه آمده است: بیش از نیمی از ساکنان غزه در شرایطی سخت و ناگوار در مراکز آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل بدون دسترسی به آب و غذای کافی اسکان داده شدند.

براساس بیانیه یاد شده، بمباران‌های اسرائیل موجب توقف خدمات بهداشتی و درمانی به مادران و نوزادان تازه به دنیا آمده شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار