امام جمعه اصفهان:

کمک رسانی به نیازمندان در رأس امور قرار دارد

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: کمک‌رسانی به نیازمندان در رأس کارها قرار دارد و اگر اجر انجام هر کار خیر ده برابر است، درباره انفاق و کمک کردن این اجر۷۰۰ برابر می شود.
کد خبر: ۶۲۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ - 06November 2023

کمک رسانی به نیازمندان در رأس امور قرار داردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار اعضاء هیئت امنا موسسه خیریه امدادگران عاشورا با اشاره به اهمیت خیریه های سلامت و درمان اظهار داشت: دلسوزی نسبت به دیگر انسان ها جزء خصلت‌های مومن است و این که بیمار را بیابید و به آن خدمت کنید همانند کاری است که ائمه اطهار(ع) انجام می دادند و خود به دنبال نیازمندان می رفتند.  

وی این خصلت را نشانه عِرق دینی بیان کرد و گفت: اکنون مردم مشکلات زیادی دارند و این از عِرق دینی است که اگر این کار را ادامه دهید به طور حتم به آن اضافه می‌شود.  

طباطبایی نژاد با تاکید بر انفاق مال در راه خیر تصریح کرد: قرآن کریم در آیه ۱۸۰ سوره مبارکه آل عمران می فرماید:" وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ یَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَیْرًا لَهُمْ ۖ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ ۖ سَیُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ" و اگر مالی را دارید و ندهید در قیامت طوقی از آتش بر گردنتان می شود. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: کار کمک‌رسانی به نیازمندان در رأس کارها قرار دارد و اگر اجر انجام هر کار خیر ده برابر است، درباره انفاق و کمک کردن این اجر۷۰۰ برابر می شود هم چنان که قرآن کریم می فرماید " مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ  ". 

وی انجام هر کار خیری را مصداق صدقه عنوان کرد و ادامه داد: در روایت است که "کل معروف صدقه" هر کار خوبی صدقه است، اما به شرط آن که برای خدا باشد و لذا اقداماتی که در خیریه انجام داده می شود مصداق صدقه است. 

طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: امیرمومنان(ع) می فرماید وقتی چنین معامله ای وجود دارد چرا این معامله را انجام نمی دهید؟! یعنی امری که باقی می ماند را بخرید و آن چه که زائل می‌شود را بدهید و عمر و مال خود را به خدا بفروشید. 

در این جلسه مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا  گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این موسسه ارائه کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱مجموع عملکرد موسسه ۹۶۹ میلیون تومان بوده و به ۲ هزار و ۳۹۸ نفر خدمات دارویی، درمانی و حمایتی ارائه شده است.  

وی اضافه کرد: در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز  چهارصد و۳۷ میلیون تومان خدمات ارائه شده است و تعداد کل بیماران تحت پوشش موسسه یک هزار و  ۵۰۲ نفر است و ۳۲ درصد افزایش خدمات داشته ایم. 

وی هم چنین از جذب ۵۹۰ نفر خیّر تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: در سال گذشته توزیع ارزاق به ارزش۱۰۰ میلیون تومان، برگزاری جلسات روانشناسی برای مددجویان، بازدید از بیماران سرطانی، برگزاری مجمع خیرین در دانشگاه علوم پزشکی، برپایی میز خدمت در دهه اول محرم و جمع آوری نذورات و برگزاری اردوی زیارتی برای مددجویان بخشی از اقدامات موسسه خیریه امدادگران عاشورا بوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار