حاج میثم مطیعی:

هیئت اثر جهانی دارد/ باید در سبد زندگی‌مان سهمی برای هیئت کنار بگذاریم

مداح دلسوخته خاندان اهل بیت امامت و نبوت (ع) گفت: هیئت ما زیر علم هیچ کسی نیست؛ ما مستقل عمل کرده‌ایم و سعی می‌کنیم زیر علم هیچ کسی جز اهل بیت (ع) نباشیم.
کد خبر: ۶۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ - 19December 2015

هیئت اثر جهانی دارد/ باید در سبد زندگی‌مان سهمی برای هیئت کنار بگذاریم

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس،حاج میثم مطیعی، ستایشگر اهل بیت (ع)، در مراسم هفتگی هیئت شهدای گمنام با اشاره به مشکلاتی که منجر به تعطیلی این هیئت در ماه مبارک رمضان و دهه صفر امسال شده بود گفت: من اهل گله گذاری نیستم؛ هیئت شهدای گمنام متعلق به آقا امام حسین (ع) است و دهه آخر صفر به مدت ده شب مراسم و برنامه داشتیم و بنا به دلایلی تعطیل شد. چرا ما از تعطیلی هیئت نگران و مضطرب نمیشویم؛ برای جلسهای که جوانانی در آن جمع می شوند و اثر جهانی دارد.

مطیعی با اشاره به دیدار با یکی از مسلمانان تونسی در سفر اربعین امسال گفت: در سفر اربعین امسال که به کربلا مشرف شدیم یکی از مسلمانان از کشور تونس من را پیدا کرد و میگفت ما در کشور تونس که بالاترین درآمد این کشور از صنعت توریسم است جلسه هیئت برگزار میکنیم و شعرهای عربی و فارسی شما را میخوانیم و بچههایمان سینه میزنند.

این مداح خاندان عصمت و طهارت (ع) با بیان گزارشی کوتاه از مسائل هیئت با همه تلاشی که خادمان هیئت برای جذب منابع در جهت تامین هزینهها انجام میدهند، هزینههای این هیئت تامین نمیشود. این هیئت هیچ منبع مالی جز کمکهای مردمی ندارد که این کمکها بسیار کم است. این هیئت به هیچ جا وصل نیست.

وی تصریح کرد: خرج کردن برای دستگاه امام حسین (ع) اثر تربیتی برای افراد دارد، ما باید در سبد زندگیمان سهمی را برای هیئت کنار بگذاریم چرا که این اثر سازندگی بر روی ما میگذارد. ما در هیئت هر پولی را قبول نمیکنیم، بنده، سخنرانان و مسئولان هیئت هیچ گاه به دنبال مطرح شدن نیستند؛ بزرگان ما از جمله آیتالله حاج مجتبی تهرانی فرمودند برای هیئت از هر کسی کمک دریافت نکنید، به همین خاطر ما اهل ارتباط گرفتن با هیچ مسئول و سرمایه داری نیستیم هیچ وقت هم عزت مان را زیر سوال نمیبریم چرا که دستگاه امام حسین دستگاه عزت است.

مطیعی، هیئت شهدای گمنام را یکی از هیئتهای مستقل عنوان کرد و افزود: هیئت ما زیر علم هیچ کسی نیست؛ ما مستقل عمل کردهایم و سعی میکنیم زیر علم هیچ کسی جز اهل بیت نباشیم؛ این استقلال هزینه دارد. و ما هم واقفیم کسی که میخواهد مستقل باشد کمتر کمک میشود اما ما هیئت را هزینه نمیکنیم. به مسئولان مربوط مشکلات را گفتهایم، کسی به ما کمک نمیکند.

 حاج میثم مطیعی عنوان کرد: مشکل و چالش اصلی این هیئت مکان است؛ ما حسینیهای از خودمان نداریم؛ ما مهمانیم. حسینیه قهرودیها به ما لطف کرده است و چند وقت فضایی را در اختیار ما قرار داده است تا برنامههایمان را برگزار کنیم ولی حسینیه هم برنامههایی دارد که باید انجام شود و ما نمیتوانیم برنامههای آنها را مختل کنیم. برنامه ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده بود تا سی شب در مکان حسینیه قهرودیها مناجات برگزار شود اما به دلیل این مشکلات لغو شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت ما یک هیئت ثابت است و نمیتوانیم آن را جابه جا کنیم چرا که رویکرد تربیتی ما در این هیئت ثابت برنامه ریزی شده است، پس نمیتوانیم هیئت را به شکل متغیر برگزار کنیم. بحران اصلی هیئت ما مکان است، مدتی در این مکان مهمان بودهایم و این فضا متعلق به هیئت ما نیست.

منبع:بسیج مداحان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار