رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد؛

پوشش ۱۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز نخبه توسط کمیته امداد/ رشد ۹۲ درصدی پذیرفته‌شدگان پزشکی تحت پوشش

بختیاری با اشاره به پوشش ۱۰ هزار دانشجو و دانش آموز نخبه توسط کمیته امداد امام خمینی گفت: برنامه‌ریزی ما این است که در آینده نخبه‌های بیشتری در مجموعه کمیته امداد تحت پوشش قرار گیرند.
کد خبر: ۶۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ - 07November 2023

هزار دانشجو و دانش‌آموز نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند/ رشد ۹۲ درصدی پذیرفته‌شدگان پزشکی تحت پوششبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در همایش تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و تیزهوشان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: حدود ۷۲۰ هزار دانش‌آموز و ۶۰ هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که باید این افراد همانند دیگر دانشجویان و دانش‌آموزان عادی از امکانات برخوردار باشند.

وی ضمن اشاره به پوشش ۱۰ هزار دانشجو و دانش آموز نخبه توسط کمیته امداد ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که در آینده نخبه‌های بیشتری در مجموعه کمیته امداد تحت پوشش قرار گیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: افتخار می‌کنیم که اکنون ۸۵ درصد دانشجویان فرهنگی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر شده و دانش‌آموزان سمپاد نسبت به سال گذشته افزایش ۷۰ درصد افزایش یافته است همچنین در حوزه پذیرش در مدارس نمونه دولتی رشد ۲۰۰ درصدی تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد را شاهد هستیم و جهش ۹۲ درصدی قبولی پزشکی را در سال جاری داشتیم.

حجت الاسلام امیرعلی فضلی، مدیر خدمات تحصیلی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: سالانه در کنکور سهم دانش‌آموزان مدارس سمپاد بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از رتبه‌های برتر کشور است و امروز از فرآیند شرکت‌های دانش‌بینان استفاده می‌کنیم تا با بهره‌گیری از ابتکارات خلاقانه مشکلات خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان محروم را حل کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در آزمون ورودی امسال سمپاد ۲۷۰ دانش‌آموز مستعد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از پایه ششم به هفتم و نهم به دهم رفته‌اند که این ۲۷۰ نفر یک درصد از دانش آموزان کل سمپاد در کشور را شامل می‌شود، ادامه داد: در گام دوم نیز ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد از پایه نهم به دهم در مدارس نمونه دولتی و هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی قبول شدند.

مدیرکل تحصیلی کمیته‌امداد امام خمینی (ره) افزود: امیدواریم تا در سال آتی و با پرداختن هرچه بیشتر به جلوه‌های مختلف توانمندسازی، تعداد ۵۰۰ نفر قبولی از دانش‌آموزان تحت پوشش و محروم کشور را در مدارس سمپاد داشته باشیم.

همچنین روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این مراسم بیان کرد: رشد دانش‌آموزان کمیته امداد هدفمند و با سرمایه‌گذاری دقیق و روش‌های فناورانه در حال انجام است و کمک می‌کند تا دانش‌آموزان محروم کشور از خدمات آموزشی مانند دانش‌آموزان پایتخت و شهر‌های بزرگی که امکانات آموزشی مناسبی دارند استفاده کنند.

وی ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که از این طیف و از مناطق محروم وارد مدارس و دانشگاه‌ها می‌شوند، ماندگاری، سپاسگزاری، رضایت و دلبستگی بسیار بالایی به کشور دارند و عموماً در کشور مانده و خود را مدیون کشور و مردم می‌دانند، در مناطق محروم گنج‌های انسانی پنهان زیادی وجود دارد و فقط کافی است همت کرده و از این منابع طلا و جواهر به خوبی برداشت و حمایت کنیم.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزان مستعد در مدارس نمونه دولتی سمپاد تجلیل شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار