رئیس کمیته حقوق بشردوستانه ایران:

خواستار تشکیل اجلاس اضطراری درخصوص نقض حقوق بشر در غزه هستیم

کولیوند گفت: برای برگزاری یک نشست اضطراری توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر برای امدادرسانی به فلسطین درخواست دادیم و پیگیر هستیم.
کد خبر: ۶۲۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 07November 2023

/به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر امروز در نشست واکاوی نقش حقوق بین الملل بشردوستانه در خصوص فجایع غزه اظهار داشت: هلال احمر از ابتدای وقوع درگیری‌ها در فلسطین با همتایان خود تماس‌های متعددی برای امدادرسانی و کمک رسانی به مردم مظلوم فلسطین داشته است.

کولیوند در ادامه بیان کرد: برای امدادرسانی و آتش بس در غزه باید فکری بشود و خدمات رسانی به مردم مظلوم فلسطین سرعت پیدا کند، ولی هنوز جوابی برای کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه دریافت نکرده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این درگیری در نهایت منجر به آتش بس خواهد شد ادامه داد: برای راه‌اندازی مرکز خون استاندارد در غزه با همکاری سازمان انتقال خون درخواست داده ایم. کمک‌های مردمی خوبی در کشور ما توسط مردم برای کمک به مردم غزه جمع آوری شده، ولی هنوز نتواسته ایم این کمک‌های بشر دوستانه را به غزه ارسال کنیم.

وی افزود: درخواست برگزاری یک نشست اضطراری از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر برای امدادرسانی و کمک رسانی به فلسطین را داریم.

کولیوند ادامه داد: مرز رفح وقتی باز می‌شود نهایتا ۱۵ تا ۲۰ کامیون کمک ارسال می‌شود که در مقابل خسارات وارد شده به مردم غزه و نیاز‌های که دارند، این مقدار خیلی ناچیز است.

این مقام مسئول گفت: هلال احمر ایران از کمیته هلال بین المللی در خواست کرده که این نشیت به زودی برگزار شود و اقدام ویژه‌ای در این اجلاسیه برای مردم فلسطین و غزه انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: همه قوانین و کنوانسیون‌های حقوق بشردوستانه در غزه زیر پا گذاشته شده است. حمله به آمبولانس ها، انبار‌ها و امدادگران هلال‌احمر، نقض قوانین بین المللی است. جمعیت‌های صلیب سرخ باید یک صدا حمایت از مردم غزه را اعلام و این اقدامات را محکوم کنند.

وی در ادامه بیان کرد: باید اقلام بشردوستانه جمع آوری شده را به مردم غزه برسانیم. درمان مجروحین و مصدومین از اهمیت زیادی برخودار است. علاوه بر این سوخت رسانی به مراکز درمانی بسیار مهم است و اگر سوخت نباشد در واقع اقدامی‌برای کشتار مجروحان منتقل شده به بیمارستان‌ها است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: به خاطر وظیفه حرفه‌ای خودمان باید این نقص‌های آشکار حقوق بشردوستانه را پیگیری کنیم و برای محکوم کردن این اقدامات به مجامع بین المللی شکایت خواهیم کرد.

کولیوند گفت: نیرو‌های هلال احمر فلسطین باید در امنیت کامل امدادرسانی کنند. زبان خیلی از مجامع بین المللی در برابر این جنایات بسته شده است، ولی هلال احمر در برابر این نقض حقوق بشردوستانه کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: برای کاهش آلام بشری و کمک به مردم غزه و فلسطین باید جامعه جهانی اقدامی عاجل داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار