حضور حداکثری، اقتدار ملی/ سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

نام نویسی ۱۰ مازندرانی در مجلس خبرگان رهبری/ ۵۹ حوزه مستقل انتخابات در استان مازندران وجود دارد

«عزیز زاده گرجی» با بیان اینکه ۵۹ حوزه مستقل انتخابات در استان وجود دارد، گفت: حوزه‌های انتخابات استان ۹ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳حوزه شهرستانی و ۳۷ حوزه بخشی را شامل می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ - 08November 2023

۵۹ حوزه مستقل انتخابات در استان مازندران وجود دارد/ نام نویسی ۱۰ مازندرانی در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «قاسم عزیززاده گرجی» سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران امروز در شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حکمتعلی مظفری» رئیس دیوان عدالت اداری کشور در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر تا سوم آبان جاری به مدت یک هفته به صورت اینترنتی انجام شد، اظهار داشت: ۷۴۸ نفر در طی هفت روز ثبت نامشان را نهایی کردند که نسبت به مدت مشابه مجلس یازدهم ۷۵.۱۸ درصد افزایش داشت.

عزیززاده گرجی درخصوص تفکیک جنسیتی داوطلبان افزود: ۶۹۰ نفر از ثبت نام کنندگان را آقایان و ۵۸ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه هزار و ۸۸ نفر از ثبت نام شدگان سابقه ایثارگری دارند، گفت: ۲۹ نفر از ثبت نام شدگان دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی هستند. نسبت به دوره گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

این مسئول شرایط سنی ثبت نام کنندگان در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی را بین ۳۰ تا ۷۵ سال اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین شرکت کننده‌ها در دوره سنی ۴۰ تا ۴۵ سال هستند، ۱۴۳نفر از مجموع ثبت نامی‌ها را شامل می‌شود.

عزیززاده گرجی ادامه داد: ۱۹ درصد داوطلبان در این گروه سنی قرار دارند. همچنین کمترین بین گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال بود که شش نفر بو که یک درصد از مجموع ثبت نامی‌ها را به خود اختصاص داد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندرن با بیان اینکه بیشترین داوطلبان در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد هستند، گفت: ۵۷۱ نفر ثبت نامی‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند که ۷۶ درصد از مجموع ثبت نامی‌ها را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه ۲۷۷ نفر ثبت نامی‌ها از بخش کارمند هستند، بیان کرد: مشمولین ماده ۳۲ داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز با ۴۳ درصد افزایش در این دوره ۲۰ نفر بوده است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه بیشترین شمار ثبت نام مربوط به حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه، جویبار و سیمرغ بوده است، اذعان داشت: ۱۴۲ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام خود را نهایی کردند و نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز با ۵۳ نفر ثبت نامی کمترین آمار ثبت نامی‌ها را به خود اختصاص دادند.

این مسئول با بیان اینکه روند دریافت سوابق داوطلبان از مراجع پنجگانه از ۲۸مهر یک روز بعد از ثبت نام آغاز شد و تا ۱۳ آبان جاری ادامه داد، گفت: سه هزار و ۷۴۰ استعلام به مراجع پنجگانه ارسال شد و تمامی مراجع پنجگانه به استعلام‌ها پاسخ دادند.

وی با اشاره به ثبت نام ششمین دوره داوطلبان مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از چهاردهم آبان تا ۲۰ آبان ثبت نام مجلس خبرگان رهبری در مراکز فرمانداری استان‌ها، وزارت کشور و فرمانداری قم انجام می‌شود.

عزیززاده یادآور شد: تاکنون تعداد ۱۰ نفر در استان نام نویسی کرده‌اند و از مجموع این تعداد هشت نفر سابقه ایثارگری دارند و چهار نفر سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس خبرگان را دارا هستند.

وی درخصوص ترکیب سنی ثبت نام نهایی شدگان مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یک نفر بین سنین ۴۱تا۵۰ سال، یک نفر بین سنین ۵۱ تا ۶۰ سال و چهار نفر بین سنین ۶۱ تا۷۰ سال و چهار نفر بالای ۷۰سال هستند.

عزیز زاده گرجی با بیان اینکه ۵۹ حوزه مستقل انتخابات در استان وجود دارد، تصریح کرد: حوزه‌های انتخابات استان ۹حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳حوزه شهرستانی و ۳۷ حوزه بخشی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۳۸ نفر در استان مازندران در قالب هیأت‌های اجرایی مشغول فعالیت هستند که ۴۸ نفر را بانوان و ۸۹۰ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

عزیززاده گرجی با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به جایگاه انتخابات در ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص انتخابات شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت با هدف برگزاری انتخابات باشکوه و برخوردار از مشارکت حداکثری مردم مورد توجه مسئولین امر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار