نماینده ولی فقیه در استان همدان:

خروجی کنگره‌های شهدا باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه هدف صرفا برگزاری کنگره شهدا نیست، گفت: کنگره موضوعیت ندارد؛ نکته حائز اهمیت اتفاقاتی است که در کنگره می‌افتد و آن انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است. ما در برگزاری کنگره وقتی موفق هستیم که بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.
کد خبر: ۶۲۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ - 09November 2023

خروجی کنگره‌های شهدا باید ترویح فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشدبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (پنج‌شنبه) در مراسم تجلیل از دست اندرکاران اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: در آیاتی از قرآن کریم صحبت از انسان‌هایی می‌شود که در کنار انبیای الهی تحقق بخش اهداف الهی بودند و به تعبیر قرآن اگر انسان‌هایی که هدف‌های الهی و اخلاص دارند در کنار انبیا نبودند؛ طبیعتا اهداف انبیا محقق نمی‌شد.

وی افزود: قرآن کریم برای این نوع افراد ویژگی‌هایی را مطرح کرده که در راه خدا ضعیف نیستند و مقاومت شرط اصلی ماندن در کنار انبیا و تحقق اهداف الهی است و همچنین سست نشدن در هدف دیگر ویژگی این افراد است‌

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در این ۴۴ سال، اینگونه انسان‌ها را دیدیم که یکی از مصادیقش، هشت هزار شهید استان همدان است که کنگره به نام و یاد آنان برگزار شد.

وی اضافه کرد: آن‌ها ربیون بودند که قرآن کریم از آنان تجلیل و یاد کرده است، این‌ها انصارالله بودند و امیدوارم ما هم بتوانیم مسیر شهدا را با صداقت کامل پیش ببریم.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه کنگره شهدا خدمت بزرگی برای توسعه دادن به فرهنگی بود که شهدا به دنبال آن بودند، خالصانه پیگیری کردند و برای آن به شهادت رسیدند، تصریح کرد: کار فرهنگی که کنگره یکی از نماد‌های فرهنگی ما است بدون استمرار ممکن پذیر نیست، در سند فرهنگی استان مساله ایثار و شهادت مطرح شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: قطعا اگر همراهی همه مسئولان با یکدیگر نبود، کنگره شکل نمی‌گرفت، در استان همدان شاهد یک وحدت و همراهی بودیم و همه پای کار بودند. کنگره به مدت چهار شب با حضور میهمانان مختلف کشوری برگزار شد و اتفاق بسیار مبارکی بود.

وی با بیان اینکه هدف صرفا برگزاری کنگره نیست، افزود: کنگره موضوعیت ندارد؛ نکته حائز اهمیت اتفاقاتی است که در کنگره می‌افتد و آن انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است. ما در برگزاری کنگره وقتی موفق هستیم که بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن قدردانی از صبر و همراهی خانواده شهدا در برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا، گفت: هر شهیدی از یک خانواده شهید متعلق به همه جامعه است، هرکسی که دل در گروی آرمان‌های شهدا دارد منسوب به شهدا است.

وی بیان داشت: وقتی کار عظیمی برگزار می‌شود به طور حتم مشکلاتی نیز دارد که باید نقد‌ها شنیده و اشکالات برطرف شده و باید همه کمک کنیم کنگره بعدی در شرایط بهتری برگزار شود.

حجت‌الاسلام شعبانی در پایان با تاکید بر اینکه کنگره بعدی را با فضاسازی بهتری برگزار کنیم، متذکر شد: در این کنگره همه زحمت کشیدند و توجه به کار‌های هنری که مورد توجه رهبر انقلاب هستند هم همچون فصل شیدایی و تولید چندین فیلم سینمایی در راستای این کنگره اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار