رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

میزبانی گیلان از بیست و یکمین کارگاه خاطره‌نگاری دفاع مقدس

سردار «‌بایرامی» به میزبانی گیلان از بیست و یکمین کارگاه خاطره‌نگاری دفاع مقدس با محوریت زندگی نامه نویسی اشاره کرد و گفت: شاهد حضور اساتید ممتاز و برتر کشور در این نشست هستیم.
کد خبر: ۶۲۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ - 09November 2023

میزبانی گیلان از بیست و یکمین کارگاه خاطره‌نگاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «‌عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس امروز 18 آبان در بیست و یکمین نشست تخصصی منطقه‌ای خاطره دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد، با اشاره به استکبارستیزی ملت ایران، اظهار داشت: امروز نگاه جهان به سمت جبهه مقاومت و مبارزه ملت مظلوم فلسطین است که علیرغم همه مرارت‌ها و مشکلات، دست بالا را علیه دشمنان دارند.

وی گیلان را دیار شهید مجاهد و مبارز، میرزا کوچک جنگلی دانست که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مینیاتوری از حکومت اسلامی را در خطه گیلان ایجاد کرد و افزود: گیلان مهد مفاخر و شخصیت‌های به نام و برجسته فرهنگی و علمی و مذهبی است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، اساتید و نویسندگان حوزه ادبیات پایداری را دغدغه‌مندان توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست که به دنبال رساندن پیام واقعی شهدا از خط مقدم جبهه‌ها به نسل امروز و فردای جامعه ما هستند و تصریح کرد: خروجی سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را تبدیل به کتاب خاطره نویسی در زیست بوم دفاع مقدس کردیم که این کتاب در حوزه ادبیات و تالیف، جنبه آموزشی دارد، زیرا عصاره تلاش های بهترین اساتید و نویسندگان و مولفان کشوری است.

بایرامی از چاپ جلد دوم کتاب مذکور در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: نشست‌های تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس یکی از با برنامه‌ترین اقدمات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور بوده است.

وی از نویسندگان خواست به زندگی‌نامه شهدای بزرگ دوران دفاع مقدس بپردازند و اضافه کرد: باید از شهید نامجوها و بیگلوها و خوش سیرت‌ها و املاکی‌ها و قلی‌پورها گفته شود تا نسل جوان ما قهرمانان واقعی خود را بشناسند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همچنین به شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت و مدافع سلامت اشاره کرد و گفت: استان گیلان از هر قشری شهید دارد و شهید سید یونس رودباری ما در سال 42 و در جریان نهضت انقلاب اسلامی به شهادت رسید لذا این فرصت ایجاد شده تا به معرفی شهدای انقلاب بپردازیم و الگوسازی کنیم.

وی همچنین به میزبانی گیلان از بیست و یکمین کارگاه خاطره نگاری دفاع مقدس با محوریت زندگی نامه نویسی اشاره کرد و یادآور شد: شاهد حضور اساتید ممتاز و برتر کشور در این نشست هستیم تا بتوانیم نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس را تربیت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار