خبرگزاری رویترز خبر داد؛

دستیابی حزب‌الله لبنان به موشک‌های ضد کشتی «یاخونت»

خبرگزاری رویترز با اشاره به تهدید موشکی حزب‌الله لبنان ضد ناو‌های رزمی آمریکا در منطقه، از دستیابی حزب‌الله به موشک‌های ضد کشتی یاخونت روسی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 09November 2023

دست‌یابی حزب‌الله لبنان به موشک‌های ضد کشتی «یاخونت»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رویترز با اذعان به توان موشکی جنبش حزب‌الله لبنان در هدف قرار دادن ناو‌های رزمی آمریکا از دستیابی نیرو‌های مقاومت لبنانی به موشک‌های قدرتمند «یاخونت» خبر داد. این موشک‌ها ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و ضد ناو‌ها و ناوچه‌ها استفاده می‌شود.

در همین ارتباط، دو منبع آگاه روز گذشته (چهارشنبه) به خبرگزاری رویترز گفتند: حزب‌الله لبنان توانایی‌های موشکی خود علیه کشتی‌ها را به‌شدت افزایش داده و خصوصاً به موشک‌های ضد کشتی «یاخونت»، ساخت روسیه با برد ۳۰۰ کیلومتر مجهز شده است.

رویترز می‌افزاید سال‌هاست گزارش‌هایی از دریافت این موشک‌ها توسط حزب‌الله از سوریه منتشر می‌شود. روسیه حدود یک دهه پیش این موشک‌ها را به دولت بشار اسد تحویل داده بود.

سید حسن نصرالله در سخنرانی روز جمعه خود گفته بود که استقرار ناو‌های جنگی آمریکا در دریای مدیترانه «ما را نمی‌ترسانند و نخواهند ترساند.»

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: «ما برای مقابله با ناوگان‌هایی که با آن ما را تهدید می‌کنید، آماده شده‌ایم.»

سه مقام فعلی و یک مقام سابق آمریکایی نیز به رویترز گفته‌اند، حزب‌الله همچنین خود مجموعه چشمگیری از تسلیحات، از جمله موشک‌های ضد کشتی تولید کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها