استاندار مازندران:

خسارت‌های سیل مازندران بررسی و نتیجه به وزیر کشور اعلام خواهد شد

«حسینی پور» با اشاره به سیل اخیر در مناطق غرب مازندران گفت: مقرر شد خسارت‌ها با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا به اطلاع وزیر کشور برسد.
کد خبر: ۶۲۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ - 09November 2023

خسارت‌های سیل مازندران بررسی و نتیجه به وزیر کشور اعلام خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران عصر امروز در حاشیه بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده غرب مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی بیش از ۱۱۰ میلیمتر چند روز گذشته سبب بروز سیل در منطقه عباس‌آباد، کلارآباد و چالوس شد و به همین دلیل رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و دو تن از معاونان وزیر برای بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این بازدید میدانی که از هفت صبح شروع شد بخشی از اماکنی که دچار آسیب شدند از جمله منازل و زمین‌های کشاورزی مورد بازدید وزیر کشور و هیئت همراه قرار گرفت، افزود: یک سری زیرساخت‌ها باید اصلاح شود.

حسینی پور با ابراز نگرانی از اینکه برخی ساخت‌و‌ساز‌ها در حریم رودخانه و به صورت غیرمجاز بوده است، تصریح کرد: این ساخت‌وساز‌ها مورد نظر وزیر کشور بود که باید توجه بیشتری صورت گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حوزه آبخیزداری لایروبی رودخانه‌ها و اقدامات فنی در این زمینه انجام شود، گفت: با لایروبی و اقدامات فنی در حوزه آبخیزداری می‌توان امیدوار بود که در آینده شاهد تخریب ناشی از سیل نباشیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه یکی از موضوعات در این بازدید تعیین میزان خسارت وارد شده است، یادآور شد: مقرر شد خسارات با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا به اطلاع وزیر کشور برسد.

وی گفت: برای آینده استان مازندران قرار شد آب منطقه‌ای و ستاد مدیریت بحران گزارش دقیق همراه با بررسی میدانی از تمام مناطقی که احتمال سیل در آن‌ها وجود دارد انجام دهند تا اقدامات پیشگیرانه با تکمیل بودجه‌ای که از محل ستاد مدیریت بحران با دستور وزیر تخصیص خواهد یافت، انجام شود.

استاندار مازندران تأکید کرد: در این بازدید که با حضور نمایندگان حوزه انتخابیه انجام شد نکاتی هم توسط مردم آسیب‌دیده مستقیما با وزیر مطرح شد و همه این‌ها جمع‌بندی و در قالب مصوبه ستاد مدیریت بحران استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام‌/

نظر شما
پربیننده ها