رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی در همدان +تصاویر

از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی در منزل «علی جهانپور» نویسنده همدانی رونمایی شد.
کد خبر: ۶۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ - 09November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، آیین رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در منزل شخصی «علی‌ جهانپور» نویسنده همدانی با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان و شاعران برجسته استان همدان برگزار شد.  

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: استان همدان در طول تاریخ آسمانش پر ستاره بوده و هست و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با جمعی از مردم و مسئولان استان همدان نیز بر همین نکته تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه علی جهانپور یکی از ستاره‌های فروزان آسمان پر ستاره استان همدان است افزود: معرفی گنجینه‌ها کار بسیار بزرگی است که توسط کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود تا جامعه، فرهیختگی علمی و ادبی خود در شهر را نشان دهد و گفتارهای صالح به جای گفتارهای بی ریشه و بی حساب کتاب در جامعه نشر و نمو پیدا کند. 

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه امروز از علی جهانپور به عنوان یک معلم تقدیر می‌شود تصریح کرد: وقتی سخن از معلم می‌شود همه هنرها از جمله نویسندگی، نقاشی، کارگردانی و ....  را در بر می‌گیرد.

«علی جهانپور» نویسنده کتاب «شکوه الوند» نیز در این آیین اظهار داشت: قلم بسیار مقدس است و قرآن مجید در بسیاری از آیات به قلم و اهمیت آن تأکید و نگاه‌ها را به آن معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ سال به کار تدریس اشتغال داشتم، افزود: در زمانی که تدریس می‌کردم زمان زیادی برای نوشتن نداشتم اما ورزش کوهنوردی را بسیار انجام می‌دادم و علاقه عجیبی به الوند داشتم به همین منظور موارد را نوشته و نگهداری کردم تا اینکه در زمان جنگ تحمیلی همه یادداشت را در حیاط خانه در گودالی چال کردم، پس از این اقدامی مدت زمانی گذشت تا اینکه بمباران انجام و خانه ما خراب شد پس از پایان جنگ فرزندانم را جمع کردم و گفتم در حیاط خانه ما گنج هست که همراه با هم دست نوشته‌ها را درآوردیم. 

جهانپور با بیان اینکه در سال ۷۳ بازنشسته شدم و کتاب شکوه الوند را بر اساس همان نوشته به چاپ رساندم تصریح کرد: سپس کتاب‌های دیگر را به نگارش درآوردم، همه کتاب‌های نویسنده مثل بچه‌های آدمی می‌مانند. 

رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی در همدان +تصاویر

رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی در همدان +تصاویر

رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی در همدان +تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها