اردوغان:

رژیم صهیونیستی فوراً اسرای فلسطینی را آزاد کند

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه حماس به دنبال گروگان‌نگه‌داشتن صهیونیست‌های اسیرشده نیست، گفت که روز‌های بدی در انتظار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۶۲۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 10November 2023

اردوغان: اسرائیل فوراً اسرای فلسطینی را آزاد کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت که روز‌های بدی در انتظار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی است.

اردوغان طی سخنرانی در نشست سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اظهار داشت: «ترکیه برای افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف تضمین خروج امن زخمی‌های فلسطینی از غزه تلاش خواهد کرد. با همکاری سایر کشور‌ها اقداماتی را برای تامین آمبولانس، غذا، آب و دارو به غزه انجام می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه حماس به دنبال گروگان‌نگه‌داشتن صهیونیست‌های اسیرشده نیست، تصریح کرد: «رژیم صهیونیستی ، اما باید به‌سرعت فلسطینی‌های حاضر در زندان‌های خود را آزاد کند و حماس نیز همان کار خواهد کرد».

رئیس جمهور ترکیه در ادامه توضیح داد: «ما به‌دقت گام‌هایی را که پس از آتش‌بس برمی‌داریم، برنامه‌ریزی می‌کنیم و فرمول‌هایی را برای برقراری صلح پایدار ایجاد می‌کنیم».

طبق این گزارش، اردوغان با بیان اینکه هدف ترکیه تضمین آتش‌بس در نوار غزه است، اضافه کرد: «همه اقدامات لازم را برای این کار انجام می‌دهیم. ترکیه آماده پذیرایی از مجروحان فلسطینی و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن در بیمارستان‌های خود برای درمان است».

به نوشته آناتولی، وی ادامه داد: «ما با [آنتونی بلینکن]وزیر امور خارجه آمریکا در مورد امکان عبور روزانه ۵۰۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه به غزه گفتگو کردیم».

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره کاهش محبوبیت نتانیاهو، تاکید کرد: «روز‌های بدی در انتظار نتانیاهو است و ۶۰ تا ۷۰ درصد رژیم صهیونیستی ی‌ها با او مخالف هستند».

پیش از این نیز اردوغان با بیان اینکه اولویت اکنون آتش‌بس کامل در نوار غزه برای دستیابی به ثبات در منطقه است، گفته بود که صهیونیست‌ها یک ماه است در غزه جنایت می‌کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار