امیر موسوی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

مذاکره ما با آمریکا یک اتمام حجت برای خوش‌خیالان و ساده‌لوحان است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: مذاکرات هسته‌ای هم برای ما، هم برای کسانی که در آن طرف هستند، هم برای تاریخ، هم در پیشگاه خدا و هم برای افراد خوش‌خیال و ساده‌لوح، عرصه‌ای برای اتمام حجت است.
کد خبر: ۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵ - 18November 2013

مذاکره ما با آمریکا یک اتمام حجت برای خوش‌خیالان و ساده‌لوحان است

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" جانشین فرمانده کل ارتش در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به  مطرح شدن موضوع مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا اظهار داشت: در طول این 30 سالی که از انقلاب گذشته، ریزشهایی داشتهایم، اما رویشهای ما به مراتب بیشتر بوده و من معتقدم وقتی کسانی که از دوران 2500 ساله شاهنشاهی خارج شدند و تنها با گذشت یک سال از انقلاب، در حوادث مختلف اینگونه ولایت مدار بودند، آدمهایی که در همین فضا و کشور تنفس کردند و دوران دفاع مقدس را در پیش روی خود دارند، اگر روزی واقعهای پیش آید، میزان ولایتمداری خود را اثبات خواهند کرد، همچنان که در صحنههای مختلف همانند 9 دی نشان دادند.

وی همچنین در مورد ولایتپذیری تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: کسانی که در مذاکرات شرکت میکنند، سربازان خط مقدم ما در عرصه جنگ دیپلماسی و سیاسی هستند و همانطور که حضرت آقا فرمودند، برایشان دعا میکنیم و میدانیم که اینها نیز بچههای این انقلاب هستند.
 
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه برخی مذاکرات هستهای را با بحث مذاکره با آمریکا اشتباه میگیرند، افزود: چنین چیزی غلط است، زیرا امکانپذیر نیست و اگر این امر اتفاق بیافتد، خیلی چیزها جابهجا میشود؛ یعنی آنها در موضع استکباری قرار دارند و جنایتهایی که در حق همه ملتها و به خصوص ملت ما انجام دادند، که این مشکلات با دو ساعت پشت میز نشستن و مذاکره کردن قابل حل نیست.
 
امیر موسوی گفت: بحث ما بحث مذاکره هستهای است و مدل آن نیز متفاوت است. امام حسین (ع) در شب عاشورا با ابن سعد مذاکره کردند، آیا امام حسین (ع) فکر میکردند که اینها آدم میشوند؟ خیر، اما حجت باید تمام میشد؛ لذا عرصه مذاکرات هستهای نیز هم برای ما، هم برای کسانی که در آن طرف هستند، هم برای تاریخ، هم در پیشگاه خدا و هم برای افراد خوشخیال و سادهلوح، عرصهای برای اتمام حجت است.
 
وی با بیان اینکه این مذاکرات انشاءالله به سربلندی بیشتر ملت ایران منجر خواهد شد، تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری از همه ما بیشتر است و با دقت، فضا را رصد میکنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار