استاد حوزه و دانشگاه:

مهمترین مولفه در تربیت قرآنی فرزندان، والدین هستند 

«تفتحی» با اشاره به ضرورت تربیت قرآنی فرزندان،گفت: مهمترین مولفه در تربیت قرآنی فرزندان، والدین هستند.
کد خبر: ۶۲۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ - 11November 2023

مهمترین مولفه در تربیت قرآنی فرزندان، والدین هستند به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «جنت تفتحی» استاد حوزه و دانشگاه امروز (شنبه) در محفل قرآنی خواهران پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، اظهار داشت: مهمترین مسأله قبل از حفظ یا تلاوت قرآن، ایجاد انس و دوستی با قرآن است و در این زمینه والدین نقش کلیدی دارند.

وی ادامه داد: نحوه ادب و رفتار والدین در خانه نسبت به قرآن از مهمترین لوازم ایجاد اُنس با قرآن است زیرا کودک وقتی ببیند پدر و مادرش اهل تلاوت قرآن، عمل به قرآن و جلسات مذهبی است با الگو گرفتن از آنها به این مسیر هدایت می‌شود.

این کارشناس مذهبی فراگیری قصه‌ها و داستان‌های قرآنی و بیان آن برای کودکان را از دیگر لوازم ایجاد اُنس با قرآن در کودکان دانست و افزود: در تشویق فرزندان از کتاب‌های قرآنی، نرم‌افزارهای قرآنی و سایر محصولات مرتبط با قرآن استفاده کنید. صرف فرستادن کودک به جلسات قرآن کافی نیست بلکه لازم است والدین به ویژه مادر پیگیری جلسات و روند فعالیت‌های او باشند.

وی صبر و حوصله مادران را از دیگر لوازم تربیت قرآنی دانست و تصریح کرد: وقتی فرزند ابراز بی‌حوصلگی می‌کند لازم است با تشویق و ترغیب امکان ادامه او را در مسیر قرآنی فراهم کرد و او را در مسیر قرآن خسته‌زده‌ نکرد.  همچنین لازم است فرزندان ما شاد تربیت شوند زیرا شادابی و نشاط نقش مهمی در جذب دیگران دارد.

وی ادامه داد: مادر باید همیار قرآنی فرزندش باشد نه معلم قرآن، زیرا توبیخ دانش آموز از جایگاه معلمی امکان‌پذیر است ولی توبیخ توسط مادر موجب زده شدن از قرآن می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار انس با قرآن، گفت: یکی از آثار انس با قرآن این است که داشته‌های فرد را افزایش می‌دهد و چنین شخصی نیاز به جلب توجه دیگران ندارد و با اعتماد به نفس وارد جامعه می‌شود. فردی که با تربیت قرآنی پرورش یافته است به راحتی در مسیر صحیح زندگی قرار می گیرد و امکان انحراف او کمتر از دیگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار