مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای ۶۱۵ عنوان برنامه با شعار «آینده خواندنی است» در خراسان جنوبی

«فرخنده» از اجرای ۶۱۵ عنوان برنامه طی هفته کتاب با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و گفت: امید است برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته، باعث رونق بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دوستی با کتاب در بین جوانان و نوجوانان و معرفی آثار مکتوب و تأثیرگذار اهالی فرهنگ و ادب به نسل جوان شود.
کد خبر: ۶۲۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 11November 2023

اجرای ۶۱۵ عنوان برنامه با شعار  «آینده خواندنی است» در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی «کتاب؛ کودک، نوجوان و دانش‌آموزان»، «کتاب؛ کتابخوانی و کتابدار»، «کتاب؛ ترویج و کانون‌های مردمی»، «کتاب؛ خانواده و نشاط اجتماعی»، «کتاب؛ مسجد و فلسطین»، «کتاب؛ هنر و رسانه»، «کتاب؛ ناشران و ارکان صنعت نشر» و «کتاب؛ ایران و آینده» را از عناوین روزهای سی‌ویکمین دوره هفته کتاب ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: بزرگداشت هفته کتاب یکی از برنامه‌هایی است که در سطح کشور به فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می‌کند و دستگاه‌ها، مؤسسات و حوزه‌هایی که در بحث کتاب فعالیت دارند می‌توانند سبب مؤثرتر عمل کردن در برنامه‌ها شوند.

فرخنده از اجرای ۶۱۵ عنوان برنامه طی هفته کتاب با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، عطرافشانی گلزار شهدای دانشگاه آزاد، تکریم از ناشرین، کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها به صورت حضوری و غیره و برگزاری مراسم محوری برنامه هفته کتاب و تجلیل از کتاب‌خوان، نویسندگان و ناشران برتر همزمان با ۲۵ آبان‌ماه بخشی از این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد قرآنی «شبی با قرآن» در ۲۷ آبان‌ تصریح کرد: در ۲۹ و ۳۰ آبان در جشنواره کتاب امسال ۱۴ روستای کشور حائز رتبه شدند که در این جشنواره دو روستا از خراسان جنوبی حائز رتبه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن روستای دوستدار کتاب در روستای «اسفندیار» طبس و شهرستان درمیان به میزبانی اداره ارشاد و همکاری فرمانداری و بخشداری‌ها برگزار می‌شود، گفت: طی این هفته می‌توان اقدامات مؤثری در فرهنگ کتابخوانی انجام داد و این اقدامات باید طی سال تداوم داشته باشد.

فرخنده خاطرنشان کرد: امید است برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته، باعث رونق بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دوستی با کتاب در بین جوانان و نوجوانان و معرفی آثار مکتوب و تأثیرگذار اهالی فرهنگ و ادب به نسل جوان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها