خبرگزاری فرانسه: جنگ غزه الجزائری‌ها را از محصولات فرانسوی بیزار کرد

خبرگزاری فرانسه نوشت، پویش تحریم برند‌های حامی اسرائیل به قدری در الجزائر گسترش یافته که دیگر در فروشگاه‌ها و رستوران‌های شهر الجزیره خبری از نوشیدنی‌های خارجی نیست و در بازار لوازم آرایشی هم به قول تاجران، «مردم از برند‌های فرانسوی بیزار شده‌اند».
کد خبر: ۶۲۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ - 11November 2023

خبرگزاری فرانسه: جنگ غزه الجزائری‌ها را از محصولات فرانسوی بیزار کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پویش‌های تحریم برند‌های حامی رژیم صهیونیستی در الجزائر چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در واقعیت امر گسترش یافته و به ثمر نشسته است، پویش‌هایی که اگرچه در روز‌های ابتدایی نمادین بودند، اما به انگیزه‌ای برای روی آوردن بیشتر مردم به محصولات داخلی به ویژه مواد غذایی پرمصرف، لوازم آرایشی و ... تبدیل شدند.

هشتگ «محصول آن‌ها را نخورید» در الجزائر تأثیر زیادی در تحریم برند‌های حامی اسراییل در الجزائر شده در این پویش از مردم الجزائر خواسته شده جز در موارد بسیار اضطراری مثل خرید دارو به سمت خرید برند‌های مذکور نروند و جایگزین داخلی آن را پیدا کنند.

کاربران رسانه‌های اجتماعی کلیپ‌های ویدئویی منتشر کردند که نشان می‌دهد شهروندان برند‌های حامی اسرائیل بخصوص نوشابه‌ها با برند‌های شرکت‌های چند ملیتی «کوکاکولا»، «پپسی» و «فانتا» را تحریم کرده‌اند

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اگر گشتی در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها در خیابان‌های شهر الجزیره بزنید، متوجه غیب شدن نوشیدنی‌های خارجی در آنجا می‌شوید

صاحب رستورانی در خیابان مشهور «دیدوس مراد» در مرکز الجزیره می‌گوید در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به برادران مسلمان در نوار غزه ترجیح داده فروش همه نوشیدنی‌های خارجی وارداتی را متوقف کرده و به جای آن از محصولات داخلی استفاده کند. پ

 

در همین حال پویش تحریم‌ها در الجزائر کار شرکت‌های تولید نوشیدنی در داخل الجزائر را رونق داده به نحوی که مدیر شرکت تولید نوشیدنی‌های گازدار و آب میوه «پواسون مارک» درالجزائر می‌گوید که درخواست تاجران و توزیع کنندگان این محصولات طی روز‌های اخیر دو برابر شده و دلیل آن تحریم کوکا کولا و پپسی و حتی شوئپس از سوی رستوران‌ها و فروشگاه‌هاست.

اما بازار نوشیدنی در الجزائر تنها بازاری نبوده که تحت تأثیر پویش‌های تحریم علیه برند‌های بین‌المللی حامی اسرائیل قرار گرفت، بلکه در بازار لوازم آرایشی نیز به قول تاجران الجزائری شهروندان از لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و بخصوص فرانسوی و در راس آن اورئال و گارنیر بیزار هستند.

عبدالقادر جنادی، کارشناس اقتصادی الجزائر تاکید کرد که موفقیت پویش‌های تحریم برای حمایت از مساله فلسطین و توقف هر گونه روند سازش با رژیم صهیونیستی فرصتی برای الجزائر به منظور بهبود رونق تولید و کاهش قیمت‌هاست.

دولت الجزائر بار‌ها هر گونه درخواست برای پیوستن به روند سازش با رژیم صهیونیستی را رد و بر لزوم حل عادلانه مساله فلسطین تاکید کرده است.

آخرین گزارش‌ها حاکی است که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار