در نشست مقامات کشورهای اسلامی مطرح کرد؛

امیر قطر: ضرورت گشودن گذرگاه‌های دائمی انسانی برای رساندن کمک‌ها بدون شرط به غزه

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» گفت: خواهان گشودن گذرگاه‌های انسانی به‌طور دائم برای رساندن کمک‌ها بدون شرط هستیم و به تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از خونریزی و آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) ادامه می‌دهیم و امید به ایجاد یک وقفه انسانی داریم.
کد خبر: ۶۲۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ - 11November 2023

ضرورت گشودن گذرگاه‌های دائمی انسانی برای رساندن کمک‌ها بدون شرط به غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای غربی و اسلامی در ریاض، اظهار داشت: جامعه بین‌المللی در مسئولیت قانونی و اخلاقی خود و جلوگیری از جنایت‌های جنگی و کشتاری که به نام دفاع از نفس انجام می‌شود، در پایان این جنگ ناکام مانده است.

امیر قطر با طرح این سوال که تا کی باید اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد؟ ادامه داد: آن‌چه در غزه روی می‌دهد، در همه سطوح خطرناک است. بیمارستان‌ها در قرن ۲۱ مورد حمله قرار می‌گیرند و یک ملت مجبور به آوارگی می‌شوند.

وی با بیان این‌که سران اسرائیلی نژاپرست، سخنانی می‌گویند که حامیان آن‌ها نیز آن را محکوم می‌کنند، گفت: خواهان گشودن گذرگاه‌های انسانی به‌طور دائم برای رساندن کمک‌ها بدون شرط هستیم و به تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از خونریزی و آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) ادامه می‌دهیم و امید به ایجاد یک وقفه انسانی داریم.

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» گفت: حمله به مدارس و بیمارستان‌ها به بهانه‌های واهی داریم و خواهان تحقیقات بین‌المللی در این زمینه هستیم.

به گفته وی، بیانیه و محکوم کردن کافی نیست؛ باید گام‌هایی برای توقف جنایت جنگی مداوم برداشته شود.

وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه‌ای از برگزاری نشست عربی- اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: باتوجه به شرایط ویژه‌ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق‌العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه‌ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد، تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد؛ به ویژه که این تحولات خطرناک و بی‌سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار