در نشست مقامات کشورهای اسلامی؛

رئیس‌جمهور ترکیه: ۷۳ درصد شهدا در غزه و کرانه باختری زنان و کودکان هستند

اردوغان با تاکید بر این‌که اسرائیل می‌خواهد از حوادث هفتم اکتبر با قتل کودکان و زنان و بی‌گناهان انتقام بگیرد، گفت: ۷۳ درصد شهدا در غزه و کرانه باختری زنان و کودکان هستند و این جنون را نمی‌توان فهمید.
کد خبر: ۶۲۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 11November 2023

ازدوغان: ۷۳ درصد شهدا در غزه و کرانه باختری زنان و کودکان هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض، با بیان این‌که آمریکا و غرب مدعیان حقوق بشر هستند؛ اما متاسفانه آن را در برابر اقدامات اسرائیل فراموش کرده‌اند، اظهار داشت: زبان از توصیف آن‌چه در غزه می‌گذرد و حمله وحشیانه به بیمارستان‌ها و مراکز عبادی و مدارس قاصر است.

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر این‌که اسرائیل می‌خواهد از حوادث هفتم اکتبر با قتل کودکان و زنان و بی‌گناهان انتقام بگیرد، ادامه داد: ۷۳ درصد شهدا در غزه و کرانه باختری زنان و کودکان هستند و این جنون را نمی‌توان فهمید.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی حتی دعوت به آتش‌بس نکرده‌اند، افزود: باید درباره سلا‌ح‌های اسرائیل تحقیق شود و آن‌ها تبعات جنگ را برعهده بگیرد.

اردوغان گفت: باید آتش‌بس کلی و نه موقت برقرار شود و اسرائیل به‌خاطر جنایت‌های ضدبشری‌اش بازخواست شود، شورای حقوق بشر و دادگاه کیفری بین‌المللی باید این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها