دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تاکتیک جنگی صهیونیست‌ها؛ یورش به بیمارستان‌ها!

با ورود به سی و هفتمین روز جنگ غزه شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی بخش عمده‌ای از حملات خود را به بیمارستان‌های غزه متمرکز کرده و با بمباران مناطق اطراف و ورودی‌های این بیمارستان‌ها خسارات و تلفات فراوانی را به مردم غزه وارد کرده است.
کد خبر: ۶۲۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 12November 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی وارد سی و هفتمین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین می‌شویم که شاهد هستیم ارتش اشغالگر و متجاوز رژیم صهیونیستی عمده تمرکز حملات خود را بر هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر غزه معطوف کرده است. موضوعی که موجب شده تا در چند روز اخیر شاهد کشتار و قتل‌عام مردم و حتی بیماران حاضر در این اماکن بهداشتی و درمانی باشیم.

اما اگر بخواهیم ابعاد کامل و همه‌جانبه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بمباران و هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه را هرچه بیشتر مورد کاوش و بررسی قرار بدهیم باید به این مهم اشاره کنیم که تا لحظه تنظیم این گزارش از تعداد ۳۵ بیمارستان فعال در این شهر ۲۳ بیمارستان از مدار خدمت رسانی به مردم و بیماران خارج شدند. موضوعی که موجب شده تا فشار شدیدی بر سایر بیمارستان‌هایی که در حال فعالیت هستند وارد شود.

بیمارستان‌های غزه هدف جدید حملات رژیم صهیونیستی

موضوع مهم و قابل توجه دیگر محاصره بیمارستان‌ها و سایر مراکز امدادی و درمانی نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی است. این محاصره به صورتی است که بر اساس برخی از اخبار و گزارش‌های دریافتی، تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در بیمارستان‌های غزه ازجمله بیمارستان الشفا به دلیل تحت محاصره بودن امکان انتقال به خارج از بیمارستان و دفن را ندارند.

از طرف دیگر محاصره نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی موجب شده تا از ورود آب، مواد غذایی و سوخت به این شهر جلوگیری شود و بالطبع کمبود سوخت و سپس به پایان رسیدن سوخت بیمارستان‌های غزه موحب شده تا بیمارستان‌های این شهر یکی پس از دیگری از مدار خدمت رسانی خارج شوند. موضوعی که اگر همچنان بر شکل و روند فعلی ادامه داشته باشد در طی روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد از کارافتادن تمامی بیمارستان‌های غزه و وقوع یک فاجعه انسانی خواهیم بود.

بیمارستان‌های غزه هدف جدید حملات رژیم صهیونیستی

بر همین اساس هم امروز شاهد بودیم که تعداد ۴ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «الشفا» غزه به دلیل قطعی برق به شهادت رسیدند و با توجه به کمبود سوخت در غزه و اتمام سوخت بیمارستان‌های این شهر و ادامه‌دار بودن محاضره غزه متاسفانه باید از این به بعد شاهد انتشار اخبار مرتبط با شهادت بیماران بستری در بیمارستان‌های غزه باشیم.

موضوع دیگر ادامه‌دار بودن بمباران‌های نوار غزه توسط هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیوینستی است. در چند روز اخیر به صورت کاملا مشخص شاهد هستیم که ارتش رژیم صهیونیستی بعد از دادن اخظار تخلیه به بیمارستان‌های این شهر اقدام به بمباران شدید و گسترده مناطق اطراف و مجاور بیمارستان‌ها کرده است که این امر موجب به شهادت رسیدن و مجروح شدن تعداد فراوانی از مردم و بیماران بستری در این بیمارستان‌ها شده است.

بیمارستان‌های غزه هدف جدید حملات رژیم صهیونیستی

البته این پایان ماجرا نیست و رژیم صهیونیستی برای اینکه حداکثر تلفات را به مردم غزه وارد کند شب جمعه شب پشت بیمارستان الشفاء را با بمب‌های فسفری مورد حمله قرار داده است. موضوعی که با توجه به ماهیت خطرناک این بمب‌ها قطعا آسیب‌های فراوانی را به مردم ساکن در اطراف بیمارستان و همینطور بیماران بستری در این بیمارستان وارد کرده است.

اما مسئله دیگری که موجب شده تا موجی از نگرانی‌ها کشور‌های منطقه و جامعه بین الملل را فرابگیرد گسترش و یا بهتر بگوییم کشاندن درگیری‌ها به اطراف بیمارستان‌های غزه است. این درگیری‌ها به شهادت مردم مناطقی که این بیمارستان‌ها در آن قرار دارند موحب شده تا این بیمارستان‌ها مورد اصابت گلوله و بمب و موشک قرار بگیرند و فضای ناامن حاکم بر آن‌ها موجب شده تا بیماران و مجروحان نتوانند برای درمان به آن‌ها مراجعه کنند.

بیمارستان‌های غزه هدف جدید حملات رژیم صهیونیستی

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که وضعیت نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این شهر بسیار بحرانی بوده است و حالا با محاصره این شهر و نبود آب، غذا و سوخت و از مدار خارج شدن بیمارستان‌ها از چرخه خدمات‌رسانی شاهد هولوکاستی انسانی در این باریکه هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار