رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:

تأیید صلاحیت ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی

نظری گفت: از مجموع ۵۲۳ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۳۷۹ نفر در هیات‌های اجرایی این استان تایید شد.
کد خبر: ۶۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ - 11November 2023

تأیید صلاحیت ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، بهنام نظری رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: از مجموع داوطلبین ثبت نام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی، ۱۱۳ نفر احراز هویت نشدند، ۲۵ نفر رد صلاحیت شدند و ۶ نفر دیگر انصراف خود را اعلام‌ کردند.

وی بیان کرد: عدم احرازها در استان مرکزی بیشتر به دلیل نقص برخی مدارک و تناقض در پرسشنامه‌های بارگذاری شده بود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: اقدامات مربوط به بررسی صلاحیت داوطلبان استان مرکزی در ۶ حوزه‌ اصلی به پایان رسیده و امروز (۲۰ آبان ماه) آخرین روزی است که باید نتایج بررسی‌ها به داوطلبان و هیأت نظارت اعلام شود.

نظری عنوان کرد: ۱۷۶ داوطلب در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب ثبت نام کردند که ۱۶۱ نفر تأیید صلاحیت و هفت نفر رد صلاحیت شدند، همچنین سه نفر احراز هویت نشدند و پنج نفر نیز انصراف دادند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه ساوه زرندیه ۸۶ نفر ثبت‌نام داشتند که ۵۰ نفر تأیید صلاحیت، ۲ نفر عدم تأیید صلاحیت، ۳۳ نفر عدم احزار هویت و یک نفر نیز انصراف داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: ۶۲ نفر در حوزه انتخابیه خمین ثبت‌نام کردند که ۲۴ نفر تأیید صلاحیت، سه نفر رد صلاحیت و ۳۵ نفر نیز احزار هویت نشدند.

نظری شمار داوطلبین ثبت نام کننده در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان را ۹۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۵ نفر تأیید صلاحیت ،سه نفر عدم تأیید صلاحیت و هویت ۹ نفر نیز احراز نشد.

وی گفت: در حوزه انتخابیه خمین از مجموع ۶۲ داوطلب ثبت‌نام شده، صلاحیت ۲۴ نفر تأیید، سه نفر رد صلاحیت و ۳۵ نفر نیز احراز هویت نشدند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۶۵ داوطلب از حوزه انتخابیه شهرستان شازند ثبت‌نام کردند که ۴۰ نفر تأیید صلاحیت، ۲ نفر رد صلاحیت و هویت ۲۳ نفر نیز احراز نشد.

نظری گفت: در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان نیز ۳۷ داوطلب ثبت‌نام کردند که ۱۹ نفر تأیید صلاحیت شدند، هشت نفر رد صلاحیت نشدند و ۱۰ نفر نیز عدم احزار داشتند.

وی با بیان اینکه بیشتر نتایج به داوطلبان و هیأت نظارت اعلام شده، افزود: افرادی که نسبت به بررسی‌ها اعتراض دارند باید از فردا (یکشنبه) به مدت ۴ روز و تنها از طریق سامانه داوطلب که میز خدمت شورای نگهبان است، مراتب اعتراض خود را اعلام کنند تا مدارک این افراد و صلاحیت آنها مجدد در هیأت نظارت انجام و اعلام می‌شود.

نظری گفت: افرادی که تمایل به اعتراض به دلیل رد صلاحیت یا عدم احراز هویت خود دارند می‌تواند تقاضای خود را به صورت مکتوب از فرمانداری‌ها پییگری کنند مگر موضوعاتی باشد که خلاف مباحث مطرح شده در بندها و تبصره‌های قانون انتخابات باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار