استاندار مازندران:

رشد اقتصادی از طریق توسعه فعالیت‌های بخش تعاون امکان‌پذیر است

«حسینی پور» با بیان این که تصویب و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون از اقدامات مؤثر دولت سیزدهم است، گفت: رشد اقتصادی از طریق توسعه فعالیت‌های اقتصادی مردمی به ویژه بخش تعاون امکان‌پذیر است و چاره‌ای نداریم که به این سمت حرکت کنیم. ‎
کد خبر: ۶۲۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ - 11November 2023

رشد اقتصادی از طریق توسعه فعالیت‌های بخش تعاون امکان‌پذیر استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی توسعه تعاون استان مازندران، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل اظهار داشت: آنان مدعیان حقوق بشر هستند، اما تمامی شئونات را زیر پا گذاشته‌اند و در یک ماه گذشته بیش از پنج هزار کودک بی‌گناه توسط رژیم کودک کش اسرائیل به شهادت رسیدند و نهاد‌های حقوق بشری کجا هستند تا این جنایت را ببینند.

وی نقش شورای تعاون را مهم دانست و گفت: رشد اقتصادی از طریق توسعه فعالیت‌های اقتصادی مردمی به ویژه بخش تعاون امکان‌پذیر است و چاره‌ای نداریم که به این سمت حرکت کنیم.

حسینی پور با عنوان اینکه برای مردمی کردن اقتصاد بهترین روش، بخش تعاون است و متأسفانه دولتی بودن اقتصاد سبب شد تا بخش تعاون و خصوصی سهم حداقلی در اقتصاد کشور داشته باشد که این یک آسیب بزرگ است، افزود: تعاونی‌ها باید از کارکرد دولتی بودن خارج شوند.

استاندار مازندران یادآور شد: باید با پررنگ کردن بخش تعاون به عنوان بازوی اقتصاد برای گسترش طرح‌ها به بخش خصوصی اقدام شود و یکی از مهمترین بخش‌هایی که نیازمند توجه است، جوانان فارغ التحصیل جویای کار هستند.

حسینی پور ادامه داد: در بسیاری از کشور‌ها از بخش تعاونی به عنوان روش کارآمد برای مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی استفاده می‌شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت ۱۴ هزار تعاونی در استان مازندران نیازمند آسیب شناسی دقیقی هستیم تا علت عدم توفیق تعاونی‌ها بررسی شود.

وی تصویب و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون را از اقدامات مؤثر دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: توسعه شرکت‌های تعاونی در استان مازندران باید به گفتمان قالب تبدیل شود و همه باید در این زمینه کار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها